RE: mesaj listesinden çık mak

Arkadaşlar Uzun zamandır üzerinde çalıştığım bir proje yüzünden listeye ve
debian camiasına aktif bir katılım göstermiyorum fakat listeyi takip
ediyorum. Sanırım bu listeye 2003-2004 yıllarından beri üyeyim ve sürekli
takip ediyorum. Daha önceleri hiç olmayan fakat son zamanlarda sıklıkla
gerçekleşen bazı olaylar var bunlarla ilgili sizlere izlenimlerimi
yorumlarımı aktarmak istiyorum.

1. Konuşulması gereken konular üzerinde değilde kişisel tartışmalar listede
büyük bir yer kaplıyor. Burası insanların debian ile ilgili sorunlarını
tartıştığı çözüm bulduğu bir liste ayrıca bu listelere gönderilen postalar
arşivleniyor, yarın birisi bir çözümü için bu listelerin arşivini
karıştırdığında debian'da yaşanan sorunların çözümlerinden ziyade falanca
kişinin filanca kişiye nasıl posta koyduğunu nasıl laf geçirdiğini
insanların nasıl birbirlerini yediklerini görecekler.

2. Daha önceleri bu listeyi nasıl daha efektif bir hale getiririz, debian'ı
türkiyede nasıl yaygınlaştırırız diye birbirimize olumlu eleştiriler
yöneltip, 'bazı şeyleri geliştirmek amaçlı' tartışmalar yaparken son
zamanlarda insanlar sadece birbirlerine bok atmakla uğraşıyor! Sonuca da
bakarsak listenin kullanımı, bilgi paylaşımı yok denecek kadar az...

3. Önceden bu listeden insanlar kendi aralarında toplantılar düzenleyip
birbirleriyle arkadaşlıklar kurarken, sosyal ilişkiler gelişirken şu an
sadece kavga ediliyor.

4. Özgür Yazılım ve Debian Felsefesine baktığımızda amaç paylaşmaktır. Ben
bu listede paylaşım adına en ufak bir şey göremiyorum.

Sonuç olarak bu listenin amacı debianla ilgili konularda insanların
fikirlerini paylaşması ve sorunlarına çözüm bulması, özgür yazılım denen
olayın da asıl amacı insanların parça parça bildikleri bilgileri bir araya
toplayıp daha evrensel bir çözüm sunmak.

Şimdi burda yaşadığımı olayı incelersek Tolun arkadaşımız ülkemizle ilgili
bir konuyu duyarlı bir insan olduğundan dolayı bu listedeki insanlarla
paylaşmak istemiş. Olabilir, bu mesajı alan insanlar ilgilenmiyorlarsa
e-postayı silip devam edebilirler, fakat Tolun arkadaşımızında burda
farkında olması gereken bir konu var, bu listede debian kullanan debianla
ilgili sorunlarına çözüm arayan ve yaşadığı ülkeyi umursamayan bu konularla
ilgilenmek istemeyen insanlar olabilir-insanların kişisel seçimleridir
kimseyi ilgilendirmez. Siyasetle ilgilenmeyen insanlar debian kullanamaz
diye bir kural yok.- Bu listede debianla ilgili sorunlarına çözüm arayan
fakat devlet düşmanı insanlarda olabilir.-Buda kişilerin kendi seçimleridir
vatan hainleri devlet düşmanları debian kullanamaz diye de bir kısıtlama
yok. Listeyi aynı zamanda anarşistler de kullanabilir yine bunlar içinde
herhangi bir kısıtlama yok. Ya da bu maili defalarca kez almış, işi gücü
başından aşkın insanlarda olabilir, onların zamanlarını almaya posta
kutularını işgal etmeye de kimsenin bir hakkı yok. Sonuç olarak debian
listelerinde bulunan insanlar herhangi bir felsefeye dine ya da siyasi
görüşe tabi olabilir ve bu kimseyi ilgilendirmez. Bu nedenden dolayı bu
insanlarında haklarına saygılı olmak gerekir.

Gelelim işin diğer tarafına, Spamlerden şikayet edipde basit bir e-postayı
monolog haline getirip kişisel bir tartışmaya çevirip 6-7 tane gereksiz
e-posta yaratmakda aynı şekilde bu listedeki insanların posta kutularını
gereksiz yere işgal etmektir. Bir ikincisi bir insana -kendisini besiye
aldık özelden yemini veriyoruz- gibi bir hitaba ne gerek var? Birbirimize
tehditler savurmaya ne gerek var? Gerçekten sabah kalktığımızda gördüğümüz
insanlar gülümseyerek günaydın dediğimizde mi bu hayat daha çekilir yaşanır
hale geliyor yoksa insanların suratına bakıp kaşlarımızı çattığımızda mı? Ya
da birine trafikte yol vermeyip küfür edince mi hayat daha kolaylaşıyor
yoksa yol verip karşınızda geçerken karşılıklı gülümseyerek mi?
Bu listede insanların bilgilerini birbirleriyle paylaşıyor ve yardımlaşıyor
arkadaşlar bunu unuttuk sanırım, Şimdi Ümit arkadaşımızın yarın öbür gün
debianla ilgili bir sorunu olduğunda sorunun cevabını Tolun arkadaşımız
biliyorsa cevap vermeyecek,(ya da tam tersi) ve liste amacından sapmış
olacak.

Sizlerden ricam bu listede tartışılan konuları kesinlikle kişisel
tartışmalara ego mastürbasyonlarına dönüştürmeyin. Liste üyesi biri spam
niteliğinde bir postayı buraya göndermesin, gönderirse de diğer üyeler
monologa girip konuyu uzatmasın postayı silsin geçsin, Zaten normal hayatta
yeterince mücadele ve kavga veriyoruz, birde sanal bir ortamda tanımadığımız
belki de hiç görmeyeceğimiz insanlarla da mücadele edip savaş vermeyelim.