Re: Linux Kurulumu hakkında

Merhaba,

"ferdi ayik" <ferdiayik@gmail.com> writes:

> Arkadaşlar linux kurulumu ile ilgili kafamı kurcalayan bir soru var .Linuxu
> çok rahat bir şekilde kurabiliyorum ama.Bir problemle karşılaştığım zaman
> linuxu tekrar kurtarmakta problem yaşıyorum.

Linux'u çoğunlukla yeniden kurmanız gerekmez. Hatta neredeyse hiç
gerekmez. Yaşadığınız sorunları buraya yazarsanız (Özellikle Debian'da
yaşadığınız sorunları), muhakkak ki bilen birileri yardımcı olmaya
çalışacaktır.

> 1 ) Linux göçtüğünde linuxu üzerine kurabilirmiyim.hangi dağtımlar bunu
> destekliyor .Debian da yapamadım .

Hemen her dağıtım bunu destekler. Tam olarak nasıl bir sorunla veya
sorunlarla karşılaştığınızı anlatabilirseniz, yardımcı olamaya
çalışırız.

> 2 ) Linux kurulurken Hdd bölümlnemesi nasıl olmalı / ayrı bir bölümmü olmalı
> /boot mutlaka olmalı mı /etc /var /opt gibi bölümlemelere ne kadar yer
> ayrılmalı bu bölümler extendend mı yoksa ana bölümleme mi olmalı

Eğer sunucu veya kritik bir sistem kurulumu yapmıyorsanız /home
dizinini ayrı tutmanız dışında pek gerekli değil her bir dizini ayrı
bölümlere bağlamak. Özellikle /etc bölümünü bağlamamalısınız
zaten. Onun haricinde de, illa ki farklı bölümlere bağlamak
istiyorsanız, bunu siz belirlemelisiniz. En iyi yol da tecrübe. Yani
zamanla zaten hangi dizin ne kadar boyuta ulaşıyor, nereleri daha
fazla kullanıyorsunuz, daha rahat anlayabilirsiniz. Ancak /home
dizinini ayırmanız mantıklı olacaktır. Yeniden kurduğunuzda (hatta
farklı dağıtım kurduğunuzda vs.) kişisel ayarlarınız kaybolmayacaktır.

> 3 ) / ' ı diyelim ayrı bir parititona veya hdd ye bağladık sadece onu
> formatlayarak diğer sistemimize kaldığımız gibi (Windoz da olduğu gibi
> devam edebilirmiyiz .

Elbette yapabilirsiniz.

> şimdiden teşekkürler

Sevgiler.