Re: Linux Kurulumu hakkında

On 01/02/2008, ferdi ayik <ferdiayik@gmail.com> wrote:
debian da çok denedim debian birinci cd si ile açtım adımları takip etttim .(normal kurulum adımlarını). / ı formatlamadan bıraktım tam olarak hatayı hatırlayamacağım ama temel sistem kurulurken bir hata veriyordu.kaç  kere denediysem aynı şekilde .hatayı tam olarak hatırlayamıyorum ama .bende / ayrı bir partition olması gerektiği kanısına vardım.

On 01/02/2008, aşkın yollu <cavbela@gmail.com> wrote:
aralarda cevaplar var.

> Arkadaşlar linux kurulumu ile ilgili kafamı kurcalayan bir soru var .Linuxu
> çok rahat bir şekilde kurabiliyorum ama.Bir problemle karşılaştığım zaman
> linuxu tekrar kurtarmakta problem yaşıyorum.
>
> 1 ) Linux göçtüğünde linuxu üzerine kurabilirmiyim.hangi dağtımlar bunu
> destekliyor .Debian da yapamadım .

aslında biraz uğraşmayla yeniden kurmaya gerek kalmadan ayağa kaldırabilirsin.

> 2 ) Linux kurulurken Hdd bölümlnemesi nasıl olmalı / ayrı bir bölümmü olmalı
> /boot mutlaka olmalı mı /etc /var /opt gibi bölümlemelere ne kadar yer
> ayrılmalı bu bölümler extendend mı yoksa ana bölümleme mi olmalı

hepsini ayrı ayrıda yapabilirsin ama /home dizinini ayrı bölüme
yaparsan senin için daha kolay olur. format attığında /home dizinini
yeniden bu bölüme bağlar aynı ayarlarınla aynı masaüstünle devam
edersin. yani kaldığın yerden devam edebilirsin.

> 3 ) / ' ı diyelim ayrı bir parititona veya hdd ye bağladık sadece onu
> formatlayarak diğer sistemimize kaldığımız gibi (Windoz da olduğu gibi
> devam edebilirmiyiz .

Aşkın Yollu
www.bobrektasi.org
www.linuxlog.org