Linux Kurulumu hakkında

Arkadaşlar linux kurulumu ile ilgili kafamı kurcalayan bir soru var .Linuxu çok rahat bir şekilde kurabiliyorum ama.Bir problemle karşılaştığım zaman linuxu tekrar kurtarmakta problem yaşıyorum.

1 ) Linux göçtüğünde linuxu üzerine kurabilirmiyim.hangi dağtımlar bunu destekliyor .Debian da yapamadım .

2 ) Linux kurulurken Hdd bölümlnemesi nasıl olmalı / ayrı bir bölümmü olmalı /boot mutlaka olmalı mı /etc /var /opt gibi bölümlemelere ne kadar yer ayrılmalı bu bölümler extendend mı yoksa ana bölümleme mi olmalı

3 ) / ' ı diyelim ayrı bir parititona veya hdd ye bağladık sadece onu formatlayarak diğer sistemimize kaldığımız gibi (Windoz da olduğu gibi  devam edebilirmiyiz .

şimdiden teşekkürler