Re: server yönetimi hakkında kaynak

Cuma 11 Ocak 2008 tarihinde, Ayşe Dursun şunları yazmıştı:
> ISPconfig ile herşey otomatik oluyor. ben bunların manuel configure etmeyi
> öğrenmek istiyorum.bu server ların yönetimi konusunda daha detayıl bilgi
> edinmek istiyorum. önerebileceğiniz bir kaynak, site var mı ?
>

>    - Web Server: Apache 2.2
>    - Database Server: MySQL 5.0
>    - Mail Server: Postfix
>    - DNS Server: BIND9

	Merhaba,
Çok uzun zaman öne bu tür şeyleri merak ettiğim dönemde yaptığım şey, hangi
servis ile ilgili bir şeyler öğrenmek istiyor isem o servisin yapılandırma
dosyalarını yedeklemek ardından örneğin  webmin ile bir şeyleri ayarlamak ve
son olarakda her iki yapılandırma arasındaki farkları bulmak böylece neyi
nasıl yaptığını anlamaya çalışmaktı, ancak devir değişti internet sayesinde
pek çok kaynağa erişebilir duruma geldik, örneğin postfix hakkında bilgi
sahibi olmak istiyor iseniz www.postfix.org adresinden dökümanları
inceleyebilirsiniz, mysql ise basit yapılandırma seçeneklerini www.mysql.com
adresinde edinebilirsiniz, bind için ise http://www.isc.org/products/BIND/
adresini ziyaret edebilirsiniz.

	Bütün bunların dışında belgeler.org üzerinde faydalı dökümanlar mevcut.
Ayrıca lkd'denin ve debian'ın e-posta arşivlerini incelemenizi tavsiye
ederim.

--
Saygılar && İyi çalışmalar
Timu EREN (a.k.a selam)