Re: Midnight Commander + file sorunu

Recai Oktaş <roktas@debian.org> writes:

> [...]
>
>         $ du -h iri.tex
>         172K    iri.tex
>
>         $ file --version
>         file-4.21
>         magic file from /etc/magic:/usr/share/file/magic
>
>         $ time file iri.tex
>         iri.tex: LaTeX 2e document text
>
>         real    0m9.232s
>         user    0m8.865s
>         sys     0m0.016s
>
> Görüldüğü gibi file(1) kararını ~9 s'de veriyor!  Süreç zamanı ağırlıklı
> olarak "user" tarafında olduğundan bunun çekirdek ile alakalı olmadığını
> düşünebiliriz.  Sorun Türkçe'ye özel mi?

Merhaba,

Sanırım doğru düşünüyorsunuz. Türkçe'ye özel bir durum. Bu Ubuntu 7.10
üzerindeki testler.

cafer@re-portable:~/Work$ (LANG=C; time file maillogs.sql.gz)
maillogs.sql.gz: gzip compressed data, was "maillogs.sql", from Unix, last modified: Thu Nov 22 15:28:55 2007

real    0m0.027s
user    0m0.020s
sys     0m0.004s
cafer@re-portable:~/Work$ time file maillogs.sql.gz
maillogs.sql.gz: gzip compressed data, was "maillogs.sql", from Unix, last modified: Thu Nov 22 15:28:55 2007

real    0m0.259s
user    0m0.240s
sys     0m0.000s
cafer@re-portable:~/Work$ file --version
file-4.21
magic file from /etc/magic:/usr/share/file/magic
cafer@re-portable:~/Work$

Sürüm 4.12 ile de test ettim (VMWare üzerinde çalışan FreeBSD 6.2 ile)
onda böyle bir sorunla karşılaşmadım. FreeBSD üzerine sürüm 4.21'i
yükleyip denedim ve sonuç: Çok daha büyük bir fark.

Yani bu sorun 4.12 sürümünde yok, onu garantilemiş olduk.

[...]

Sevgiler

-Cafer