Re: Dosya Sistemi Seçimi - Console Çözünürlüğü

Merhaba,

* Sami Beyoglu [2007-12-31 05:34:56-0800]
> [...]
> sistemi seçilir? Hangisini tercih etmem gerektiği konusunda bir fikrim
> yoktu biraz araştırdım pek bir şey bulamadım. Eskiden okuduğum bir kaynak
> yapılan testlerde xfs'i en iyi dosya sistemi gösterirken arama
> motorlarından birinde yaptığım bir aramada çıkan sonuçlarda xfs resete
> gelmez gibi sonuçlar çıktı karşıma. Elime geçen en sağlam kaynak
> http://pdf.belgeler.org/sag/sag.pdf bu galiba burada da hepsine
> değinilmemiş. Tavsiyeniz hangisi ve (tabi doğal olarak) neden?Aklımda
> ext3, reiserfs, xfs var. Bunları detaylı anlatan karşılaştıran bir kaynak

Bu çok ayrıntılı bir konu.  Eminim ki listelerde çok tartışıldı; uygun
anahtar sözcüklerle debian-user (turkish değil) veya LKD listelerinde arama
yapmanızı tavsiye ederim.

> İkinci sorum ise laptopumda da linux kullanıyorum. Ekran çözünürlüğü
> 1280x800. Console'u da bu çözünürlük ile kullanmak istiyorum. Mümkün
> müdür?

Çözünürlüğü artırmak mümkün, fakat 1280/800=16/10 geniş ekran (bildiğim
kadarıyla) henüz mümkün değil.  Yapmanız gereken etkin çekirdeğe önyükleme
sırasında vga=xxx parametresini geçirmek.  Daha açık bir ifadeyle
`/boot/grub/menu.lst` dosyasında etkin çekirdeğe ilişkin stanzada `kernel`
seçeneğinin sonuna vga=xxx yazacaksınız.  Ör.

        kernel  /boot/vmlinuz-2.6.bilmemne ... vga=791

Bu ayarı etkinleştirmek için:

        update-grub

Bu `xxx` için kullanılabilecek değerler için:

        http://git.kernel.org/?p=linux/kernel/git/torvalds/linux-2.6.git;a=blob_plain;f=Documentation/fb/vesafb.txt

Mesela 1024x768'de 64K renk için: vga=791 (veya 0x317) gibi.  Alternatif
olarak `vga=ask` ile deneme yapabilirsiniz.