Dosya Sistemi Seçimi - Console Çözünürlüğü

Merhaba Arkadaşlar;
İki sorum var arkadaşlar. Birincisi dosya sistemi seçerken nelere dikkat etmeli? Neden linux kurulum rehberlerinde kurulumda hep ext3 dosya sistemi seçilir? Hangisini tercih etmem gerektiği konusunda bir fikrim yoktu biraz araştırdım pek bir şey bulamadım. Eskiden okuduğum bir kaynak yapılan testlerde xfs'i en iyi dosya sistemi gösterirken arama motorlarından birinde yaptığım bir aramada çıkan sonuçlarda xfs resete gelmez gibi sonuçlar çıktı karşıma. Elime geçen en sağlam kaynak http://pdf.belgeler.org/sag/sag.pdf bu galiba burada da hepsine değinilmemiş. Tavsiyeniz hangisi ve (tabi doğal olarak) neden?Aklımda ext3, reiserfs, xfs var. Bunları detaylı anlatan karşılaştıran bir kaynak var mı elinizde?

İkinci sorum ise laptopumda da linux kullanıyorum. Ekran çözünürlüğü 1280x800. Console'u da bu çözünürlük ile kullanmak istiyorum. Mümkün müdür?

Şimdiden Teşekkürler

Sami BEYOGLU
Pamukkale Universitesi
Bilgisayar Muhendisligi / Bilgi islem Daire Baskanligi
http://www.samibeyoglu.com