Re: Yeni kurulum ve bir kaç sorun

Merhaba,

* ogrenci debian [2007-12-30 00:08:05+0200]
> Debian SID ve XFCE4 kurdum; bir kaç sorunumu sizlerele paylaşmayı uygun
> gördüm;
>
> XFCE4 masaüstüne ait öntanımlı X Terminal uygulamasını açtığımda
> "Warning: couldn't find charset data for locale tr_TR.UTF-8; using ISO
> 8859-1." şekilnde bir uyarı alıyorum ve bunula birlikte Türkçe
> karakterlerde sorunlar yaşıyorum.

Türkçe yerel kurulmamış görünüyor.  Aşağıdaki komutla karşınıza gelecek
yapılandırma ekranında "tr_TR.UTF-8 UTF-8" satırının seçili olduğuna emin
olun.  Bu satırı etkinleştirdiğiniz halde sorun devam ediyorsa 'locale'
komutunun ürettiği çıktıyı gönderin.

> NVIDIA Legacy sürücü kullana bir ekran kartım var depoda aynı sürüm
> olarak gözüken iki dosya farklı iki ad ile yer almakta:
> nvidia-lgx-legacy ve nvidia-glx-legacy-71xx. Belki buraya kadar önemli bir
> şey yokmuş gibi gözüküyor fakat olay şimdi başlıyor:
>
> * nvidia-glx-legacy adlı pakedi kurmak istediğimde
> "http://rafb.net/p/nT7Dpu80.html"; şeklinde bir hata alıyorum.
>
> * nvidia-glx-legacy-71xx adlı pakedi kurmak istediğimde ise
> "http://rafb.net/p/kSBygD50.html"; şeklinde bir hata alıyorum.

Geçici bir paket bağımlılığı sorunu gibi duruyor.  Kurulumu aptitude ile
yapmayı deneyin, şanslıysanız aptitude bir öneri getirebilir.  Yani:

        aptitude install nvidia-glx-legacy

Aksi halde bir süre beklemeniz gerekir, unstable deposunda bu sorun ortadan
kalkıncaya kadar.

> flashplugin-nonfree pakedi kurulu olduğu halde Adobe Flash Player'ın
> gerektiği sitelerde Iceweasel programı bu eklentiyi aramaktadır.

Bu paketin flash eklentisini doğrudan kurmadığını biliyorsunuz değil mi?
Paket Adobe'un sitesinden flash eklentisini indiriyor olmalı.  O aşamayı
geçtiniz ve kurulum tamamsa Iceweasel'da "about:plugins" dediğinizde ne
çıkıyor?  "Shockwave Flash" gibi bir şeyler görmeniz lazım.