Re: Asterisk kaynak koddan derleme sorunu

apt-get source asterisk
cd asterisk-1.4.15~dfsg/
dpkg-buildpackage -rfakeroot -us -uc

    Sırası ile yukarıdaki komutları verdim, sonuç hala aynı. Daha önce yollamış olduğum hataları alıyorum. (Şu ana kadar kaynak kodlar üstünde değişiklik yapmadım.)

08.12.2007 tarihinde Recai Oktaş <roktas@debian.org> yazmış:
* Engin KUZU [2007-12-08 17:55:40+0200]
> Astersik'in 1.4.15 sürümünü derlemeye çalışıyorum. Derleme öncesi asterisk
> için build-dep (Build dependency) indirdim. Aşağıdaki gibi bir hata
> alıyorum. İnternette araştırmalarım sonucunda henüz bir çözüme kavuşamadım.

> (Sayfalarca hata...)
> help.c:179: error: (near initialization for 'el_func_help[87].func')
> help.c:181: error: initializer element is not constant
> help.c :181: error: (near initialization for 'el_func_help[88].func')
> help.c:183: error: initializer element is not constant
> help.c:183: error: (near initialization for 'el_func_help[89].func')
> [...]

Derlemeyi neyle yapıyorsunuz?  apt-get source ile aldığınız kaynak kodu
açtıktan sonra dizine girip paketi oluşturmalısınız:

        dpkg-buildpackage -rfakeroot -us -uc

Bu işlemi "./configure && make" şeklinde yaparsanız debian/ altındaki
yamalar ve debian/rules'daki derleme seçenekleri vesaire uygulanmaz.
Yukarıdaki komutu kullandığınızdan emin olun.  (Anladığım kadarıyla
kaynakta bazı yerleri de değiştirmişsiniz.  Şu aşamada temiz bir başlangıç
yaparak kaynak kodu tekrar almanız yararlı olabilir.)