Re: Debian GNU/Linux Qmail (Smtp-Auth destekli) + Vpopmail (Mysql destekli

Ayşe Dursun yazmış:
merhaba

http://www.serdaraytekin.com/docs/os/debian/sarge-qmail-vpopmail-spamassassin-antivir-squirrelmail.html#2

bu adresteki işlemleri adım adım yapıyorum.
qmaili kurdum ve çalışıyor. vpopmail ayarlarını da yaptım.

fakat
domain eklerken

#~vpopmail/bin/vadddomain domainismi.com postmaster_şifresi
Error - no authentication database connection. Initial open.

hatası ile karşılaşıyorum.
yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.

aşağıdaki işlemleri yeniden kontrol edermisiniz.

Şimdi mysql üzerinde veritabanımızı oluşturalım.

mysql> create database vpopmail;

mysql>grant all on vpopmail.* to vpopmail_user@localhost identified by "vpopmail_password";

Veritabanımızı oluşturduk. Veritabanı ismimiz vpopmail, bu veritabanına erişim yetkisi olan kullanıcı adı, vpopmail_user ve bu kullanıcıya ait şifreyi de vpopmail_password olarak vermiş olduk. Burada kullandığımız kullanıcı adı ve şifresini mutlaka farklı ve tahmin edilmesi güç değerlerler olarak tanımlayınız. Biz anlatımın kolaylaştırılması amacı, basit bir kullanıcı adı ve şifre tanımı yaptık. Buradaki değerlere bağlı kalmayınız.

Şimdi oluşturduğumuz veritabanı ismi, kullanıcı adı ve şifresine göre vpopmail.mysql dosyasını düzenleyelim.

  • nano ~vpopmail/etc/vpopmail.mysql

Bu dosya içerisinde aşağıdakine benzer şekilde tanımlanmış olan satırı uygun şekilde düzenleyip aktif ediyoruz.

localhost|0|vpopmail_user|vpopmail_password|vpopmail