etch üzerine postfix

arkadaşlar fazla zamanım yok onun için hemen karar vermem gereken bir konu var. etch üzerine bir mta kurmam gerek. yetki denetimini de postgresql ile yapacağım. Qmail mi postfix mi? yıllardır qmail kullanıyorum ama postfix kolay diye duydum. en azından kurulumu vs.. kurmayı düşündüğüm sistem üzerinde en fazla bin mail box olur. muhtemelen aktif 500 ü geçmez. postfix için yönetim aracları vs.. neler hic bir bilgim yok. hatta api sağlıyorsa kullanıcı ekleme gibi işlemleri kendim yaptırmak istiyorum. kısacası bir internet servisi kuracağım ve tüm üyelerimin sabit kotalı en fazla 3 maili adresi olacak. mail kullanıcı hesaplarınıda kendilerine yaptırmak istiyorum. qmailin gelişim problemi beni postfixe yaklaştırıyor. geleceği olan bir mta gibi görünüyor. fikirleriniz nedir bu konuda? acaba qmailde mi kalmalıyım yoksa postfixe mi geçmeliyim. hali hazırda qmaildeki maillerimin postfixe aktarımıda ayrı bir konu. onu nasıl yaparım sorusu var birde ?