Re: root sorunu ve ekran

Merhaba

ls -n ile KEIKO+ gozuken kullanicinin userID'sini kontrol edermisiniz. root'unki 0 olmali. Bir de passwd ve shadow dosyalarini da bu acidan kontrol ettiniz mi?

Saygılarımla İyi Günler...

Cem Ahmet MERCAN

Mehmet Türker yazmış:
1- İşte benim de anlamadığım yer orası, sistemde KEIKO+ adında ne bir user
ne de bir grup var. Fakat makinenin adı "keiko".
Bununla ilgili araştırmalarımda  "Unknown id: KEIKO+"  benzeri hata alanlar
hep "Unknown id: root" şeklinde almışlar bu hatayı ve passwd yada shadow
dosyasında root kullanıcısının olmamasından kaynaklanmış.  Ama ben KEIKO+
şeklinde alıyorum, passwd ve shadow dosyalarında "KEIKO+" adında bir
kullanıcı da yok tabiki.

2- Fontlar düzeldi, Türkçe fontlardan sadece fixed yüklüymüş hiç aklıma
gelmedi Türkçe fontları kontrol etmek. Transcoded paketlerini yükleyince
daha bir düzgün görünmeye başladı.
Ama hala görüntüde bir sakatlık var. Sanki ekranın asıl çözünürlüğü bu
değilmiş te ben mesela 1280x1024 yapabilen bir ekranı 1024x768 yaptığım için
makine kendisi bunu sanal olarak veriyormuş gibi. Normal bir ekrandaki o
parlaklık filan yok, her pixeli tektek görebiliyorum. xdpyinfo ile bakınca
1024x768 olarak gözüküyor normal olarak.
Neyse bu sorunu bir şekilde halledebilirim gibi duruyor, hatta bu bir sorun
da olmayabilir.

Mehmet Türker
http://www.turker.name.tr