Re: gpsd için bluetooth gps alıcı ayarı

On Sun, Jun 03, 2007 at 03:00:40PM +0300, Zeki Çatav wrote:
> Merhaba,
> Bu ara GPS ile ilgili bazı şeylere bakıyorum. Gpsd programını kurup
> çalıştırdım. Gps alıcım RoyalTek bluetooth GPS alıcı, usb porta bluetooth
> adaptör takıp bu yolla gps verilerine ulaşmak istiyorum.
> KBluetoothD ile cihazı buldum. ktbserialchat ile bağlanıp ekranda gps
> datalarının indiğini görebiliyorum.
> Sorunum gps datalarını gpsd (veya başka gps datası kullanan roadnav gibi)
> programına aktarmak. Gpsd içinde gps ayarlarında otomatik bulamıyor.
> Serial/usb seçeneğinde /dev/rfcomm0 veya /dev/ttyS0 ile yine görmüyor.
> [...]

/etc/bluetooth/rfcomm.conf dosyasina

rfcomm1 {
  bind yes;
  channel 1;
  device XX:XX:XX:XX:XX:XX; # chazin BT adresi
  comment "gps";
}

gibi birsey eklerseniz, buluetooth baslatildiginda
(/etc/inid.d/bluetooth start) /dev/rfcomm1'i kullanabilmeniz
gerek. gpsd ya da diger programlar veriyi buradan okuyabilmeli.

Bu arada, GPS'le bu duzeyde ilgileniyorsaniz, belki OpenStreetMap
projesine de katkida bulunmak istersiniz :):
http://wiki.openstreetmap.org/index.php/WikiProject_Turkey

Kolay gelsin,
--
cagri