gpsd için bluetooth gps alıcı ayarı

Merhaba,
Bu ara GPS ile ilgili bazı şeylere bakıyorum. Gpsd programını kurup
çalıştırdım. Gps alıcım RoyalTek bluetooth GPS alıcı, usb porta bluetooth
adaptör takıp bu yolla gps verilerine ulaşmak istiyorum.
KBluetoothD ile cihazı buldum. ktbserialchat ile bağlanıp ekranda gps
datalarının indiğini görebiliyorum.
Sorunum gps datalarını gpsd (veya başka gps datası kullanan roadnav gibi)
programına aktarmak. Gpsd içinde gps ayarlarında otomatik bulamıyor.
Serial/usb seçeneğinde /dev/rfcomm0 veya /dev/ttyS0 ile yine görmüyor.
Acaba gps alıcıdan bluetooth üzerinden gelen dataları ilgili programa nasıl
aktarabilirim?
İyi çalışmalar.

--
Zeki Çatav