Re: Sabit diskte bölüm seçimi

Öyle kafadan partition silmek saçmalık. Altı üstü Bootmanager Ntldr yerine Grub kullanıp, Grup üzerinden diğer işletim sistemlerine ulaşılacak. Bunun için partition filan silmeye ne lüzum var? Disketlerle filan uğraşmaya ne gerek var?

Bu kişi önce Win 2003'den kurtulmak istiyorsa izlenecek adımlar şunlar:

1) Partition Magic ya da GTparted/Qtparted (Knoppix de qtparted ubuntu'da gtparted var livecd'de) çalıştırılır.
2) Win2003'ün oldugu partition'a sağ tıklanır ve silinir. Sonra o partition EXT3'e çevrilir. Zaten sil komutunu seçince onun gri olması lazım yani tanımsız.
3) O tanımsız partition'a sağ tıklanır create seçilir ve EXT3'e dönüştürülür.
4) Dönüşen EXT3'e sağ tıklanır, resize seçilir 1 gb küçültülür.
5) Yeni olsan 1 GB partition'a sağ tıklanır, Swap yapılır.
6) Apply denir ve Debian kurmaya başlanılır.
7) EXT3 ve Swap Debian kurulumda mount edilir.
8) Grup MBR'ye yerleşince tüm işletim sistemlerine zaten erişilebilir.