Re: xgl ve ba?ka problemler

Ben hayatımda bu kadar rezillik görmedim. Hala Ubuntu son kullanıcı için iyidir diyenler, bunu ne yüzle söylüyorlar merak ediyorum. Bu kadar da Fanboy'luk olur mu? İnsan biraz utanır. Sene 2005 ve Ubuntu 5.10'u bilgisayarıma yüklüyorum. Bilgisayarımın tam özelliği aynen şu şekilde;

AMD Athlon64 3500+
1GB RAM
256MB Nvidia GeForce 6600
80GB IDE Harddisk
Asus A8V Anakart
19 Philips LCD
Sound Blaster Audigy ses kartı

LiveCD ve Kurulum CD'si şeklinde 2 CD var o zaman piyasada. Ben LiveCD'yi indiriyorum ve bilgisayarımın sürücüsüne takıyorum. Bilgisayarım Boot Ediyor herşey normal gibi. Tam o esnada ben Gnome'u beklerken, bilgisayarımın ekranında, Gnome yerine dikine sarı çizgiler görünüyor.

Bir cheat kodu var mıdır, açılışta seçilecek bir şey var mıdır? Hepsini düşünüyorum deniyorum hiçbir şey kar etmiyor. Sonra Win ortamında geçiyorum ve Google'ı açıp, Ubuntu 5.10 Geforce 6600 yazmaya başlıyorum.

Böyle linkler çıkıyor karşıma. Neymiş? Ubuntu breezy ile 6600GT uyumsuzmuş! Ortada bir bug varmış!

En çok kullanılan, fiyat performans açısından sıklıla insanların bilgisayarında bulunan bu ekran kartı, o firmanın çıkardıgı distro'nun livecd'sin de çalışmıyor. Yani neymiş? Eğer sizde 6600GT ekran kartı varsa, ubuntu 5.10'u LiveCD olarak kullanamayacaksınız. Bunun yerine install CD'sini yükleyeceksiniz ve başlayacaksınız, sürücü problemleri ile kasmaya.

İşte bilgisayarında 6600GT bulunan son kullanıcı için en iyi dağıtım bu. Ne kadar güzel değil mi?

Bundan sonra tabi ben o zamanlar bir LiveCD istediğim için o ISO'nun bulundugu CD'yi kırıp attım. Ve gidip kendime Knoppix indirdim.

Sonuçta kalkıp bir Linux Distro'su için bilgisayarımdaki ekran kartını sökecek değildim. Ben LiveCD kullanmak istiyorum, diske kurulum düşünmüyordum. Bu durumda LiveCD içindeki sürücüyü de patch edemeyeceğime göre bana CD'yi kırmak kalıyordu.

1) Böyle bir bug kabul edilebilir mi? Milyon insanın bilgisayarında belki 6600GT var.
2) Böyle bir bug olundugu biliniyor da, neden ubuntu beyefendiler, o livecd'yi download'dan kaldırıp, yerine adam gibi sorunu düzeltilmiş LiveCD koymuyorlar?
3) Neden başka dağıtımların LiveCD'leri 6600GT kartım ile sorun çıkarmıyordu?

Neyse uzun bir zaman geçti ubuntu maceram böylelikle sonlanmıştı. Ama ben tabi yine kaşındım ve gidip 6.06 Breezy indirdim.
Masaüstü bilgisayarıma taktım ve boot etmeye başladım. Bu sefer X Safe graphics mode'u seçince anca açıldı.

İlgili dağıtımı eski diye o makineye yüklemedim. Sonrasında birde 6.10 edgy çekip boot ettim bu sefer yine ekranımda dikine çizgiler belirdi. Safe graphics mode'u seçince sorunsuz açıldı.

Aynı CD'leri bu sefer notebook'um da denemeye başladım. İkisi de safe graphics mode ile uğraşmadan boot ettiler. Laptop'da ki ekran kartım ATI X1600 Mobility Radeon.

Sonrasında ben Ubuntu 6.06'yı yükledim önce.  Bir çok donanımım sorunsuz tanındı touchpad dahil.

Sonra bunun üzerine XGL kurmaya çalıştım ama 6.06 ile XGL'in stabil olmadıgı söylendiginden, 6.10 edgy'yi yükledim.

6.10 edgy'de ise bu saydıgım problemler ortaya çıktı. Tamam XGL stabil bir uygulama değil. O öyle olmasın.

Ancak öncelikle şunları sayayım:

1) 6.06'da çalışan Touchpad'im 6.10'da denetlenemiyor. Normal mouse gibi görünüyor.
2) İngilizce kurulum yaparak locale olarak Türkçe'yi seçmeme rağmen, Türkçe harfler'den eser yok kurulumdan sonra. (6.06'da aynı yolu izleyince sorun çıkmıyordu)
3) Makine açılırken, UBUNTU logo'su geldiği noktada ============ şeklinde ilerleyen çubuk ortalarda bir yerlerde takılıyor. Eğer klavyeden hiçbir tuşa basılmazsa o şekilde beklemeye devam ediyor. Control Alt Delete yapıldıgı zaman, çubuk kaldıgı yerden devam ediyor...
4) Şu anda klavyemde hala bir takım tuşlar çalışmıyor ve ben çözüm bulamıyorum. Araştırmak ise araştırmak, sormaksa sormak. Gidiyorum google'a yazıyorum, ubuntu forumlarına soruyorum, bununla da kalmıyor gelip buraya soruyorum.

Benim bilgisayarlarım kötü diyelim.

Benim notebook'um

Intel Core Duo (2 değil)
512MB Ram
80 GB disk
Mobility x1600
15.4 ekran falan

Masaüstü bilgisayarım da kötü ve uyumsuz diyelim.

Peki ben bu ubuntu beyefendi için gidip o'na tam uyumlu donanım mı alayım?

Fanboy'lar alıyorsa benim sorunum değil. Bilgisayar yaratacak değilim. Ubuntu'ya *** sürdürmeyenlerin de cebine para mı koyuyorlar merak ediyorum.

Bu problemler öyle basit önerilerle halledilebilecek şeyler değiller.

Neyse ama yine de bu listede bana yardım eden arkadaşlara çok teşekkür ederim.

İyi niyet ile sorunları çözmeye çalıştılar ama ben bilgilerimi yedekleyip, adam gibi bir dağıtım kuracağım.
Hala google'da bu synaptic olayını araştırdıkça Ubuntu ile ilgili bug report'lar geliyor.

Böyle bir rezillik olamaz. Hiçkimse binlerce dolar harcadığı donanımlarını bir tane Linux distro'ya uydurmaz. O linux distro donanıma uyar.