debiandaki yavaşlık

Selamlar P4    2.8Ghz Cpu    80Gb ide hdd üzerine kurulu sarge var.
(2. hdd 80 lik sata + cdrw var )
üzerinde mysql-server-4.1 + samba + squid + danguardian + apache koşuyor.
sistem bildiğim kadarıyla hiç kurcalanmadı ve salı gününden beri (13.03.2007) sistem aşırı şekilde yavaşladı şöyleki ; winscp ile local ağdan bağlanmaya çalışınca bazan 1-2 dk d- bekliyor. 2 gün önce 2 saniye sürmezdi login olması. scp ile kullanıcı adını yazdıktan sonra pass sorusunun gelmesi gene dakikalar alıyor oysa 2 gün önce saniyesinde gelirdi. mysql dersen clientlar anaında login olurlardı ama artık coğu kez zaman aşımına uğrayıp bağlanamıyorlar noauthenticated olarak myslde 1-2 dk bekleyip sonra login olabiliyorlar. bunlar gibi anormal sorunlar yaşıyorum. ping ile sorun göremedim networkte switch portunu ve switchi değiştirdim düzelmedi munin ile http://erse.no-ip.org/munin/ bakınca son günlere ait anormallik göremedim upgrade yaptım düzelmedi.
bu sorun hakkında yardımcı olabilecek varmı?