Re: merhaba. cep telefonu ve cihaz

Ali Merhabalar;

Kardes yazdiklarindan anladigim kadariyla pic ile telefonu surmek(biryerleri aramasini saglamak) gibi bir ornek yapmissin. simdi soyle bir durum var;
kusuruma bakma gec karsilik verdigim icin cunku cok yogunum son donem olmasi vesilesiyle.

Bu arada hocam eger nete girersemde yazismak istersende msn adresim tolun@msn.net

bu mail adresime genelde cok gec bakabiliyorum. Bu arada pic uzerine uzman olan bir arkadasimda mevcut ayrintili olarak yazar ve butun sorularinida yazarsan bir sonraki mail e istemis oldugun cevaplarida yazacagim.

ve mumkunse genel listeyede forward edersen mail ini sadece benim olmadigimida goreceksin...

iyi calismalar diler saygi ve sevgilerimi sunarim.

Tolun ARDAHANLI

Ali BALPINAR <abalpinar@hotmail.com> wrote:
Tolun merhaba,
Yardimci olmandan dolayi cok tesekkur ederim.
Ben bu konularda henuz amatorum ama 2 aydir cok arastirma yaptigim icin bu
konularla ilgili cok olmasada biraz derinlestim.Benim amacimda cep
telefonunu mikro islemciyle kullanarak uzaktan kontrol ve haberlesme
yapabilmek.Ben afyonda yasiyorum.afyon elektronik malzeme temini yonunden ve
kaynak kitap temin etme yonunden oldukca kisitli bir sehir.Buradaki
elektronikcilerden bulabildigim malzemelerle ve internetten yaptigim
arastirmalar neticesinde projenin mantigini kavradim.Fakat bazi noktalarda
tikaninca hevesim azaldi.tekrar netten bakayim dedigimde senin bu konu
hakkindaki yorumunu gorunce seninle bilgi paylasimi yapabilmek adina sana
mail attim.Tekrar cok tesekkur ederim.

Elimde pic 16f877, 7805, 8 Mhz kristal ve muhtelif direnc ve kapasitorler
var.16f877'yi programlamak icin Picbasic kullaniyorum.

Yazdigim program:

INCLUDE "modedefs.bas"
DEFINE OSC 8
DEFINE HSER_RCSTA 90H
DEFINE HSER_TXSTA 24H
DEFINE HSER_BAUD 9600
DEFINE HSER_CLROERR 1
OPTION_REG.1=0

Start:
Toggle PORTB.1
HSerout ["at",13,10]
Pause 1000
HSerout ["atdt05374877850",13,10]
GoTo Start
End

bu programi 16f877 ye yukledikten sonra 25 ve 26. pinlerle nokia 7250i
telefounun rx ve tx pinlerini capraz olacak sekilde baglantiliyorum.fakat
telefonda herhangibir reaksiyon yok.

internetteki forumlarin bir kisminda max 232 kullanmadan yapilabilecegi
yaziyor.ayrica mbus ve fbus protokollerinede dikkat edilmesi gerektigi.

mbus icinde nokia 3210 temin ettim pinout larinida internetten temin ettim
ve uygulamaya calistim ama netice alamadim.telefonla pic 16f877 nin ilgili
pinlerini baglarken direkt baglamanin disinda direnclerle baglamayi denedim
ama yine netice alamadim.nokia 7250i gprs modemli acaba modem mi kilitli
anlayamadim.Ayrica 3210 telefonda modem yok mbus baglanti yapiyorum oda
calismiyor.anlayacagin profesyonel bir yardima ihtiyacim var. cunku tikandim
kaldim.
Bilmiyorum yaptiklarimi teknik bir dille tam anlatabildimmi?Proje ile ilgili
problemler bunlar.simdiden cok ama cok tesekkur ederim.

Iyi calismalar.

>From: Tolun ARDAHANLI
>To: Ali BALPINAR
>Subject: Re: merhaba. cep telefonu ve cihaz
>Date: Tue, 27 Feb 2007 14:16:44 -0800 (PST)
>
>merhabalar ali;
>
>iyi calismalar diliyorum. mail imi nerden buldugunu yazdigin iyi olmus.
>daha hizli toparlayabilirim o yuzden. benim ogunlerde bahsettigim projeyi
>tamamladim ve sunumunu basariyla yaptim.
>
>bilgi paylasmak benim en onemli felsefelerimdendir. o yuzden bu felsefeyi
>birlikte yasatmak neden olmasin.
>
>buyur sorularin varsa alayim. yada projen ne asamada?
>
>gorusuruz.

> [...]

TV dinner still cooling?
Check out "Tonight's Picks" on Yahoo! TV.