Re: bash shell ile sütun düzenleme

On Mon, Mar 05, 2007 at 08:45:03PM +0200, funkypunky drunky wrote:
> Arkadaslar zaman zaman logları veya elime geçen bazı dosyaları
> değiştirmek
> istiyorum. Çogunlukla sütun işlemleri yapıyorum. Mesela iki sütunlu bir
> dosya olsun birinci sütunda değişiklik yapıyorum ikinci sütun sabit
> kalıyor.
> Bu sütunları ayrı ayrı çekip sonra excelle (çok ayıp biliyorum:)
> birleştiriyorum. Bunu yapmanın kodu nasıl olmalı. Aşağıda bir örnek
> veriyorum. Üstünde işlem yaptığım dosya aşağıdaki formattaki gibi
> olsun. ,
> işaretinden sonrasını birinci sütunda siliyorum ve ikinci sütunda ise
> [...]

Daha onceki yanitta oldgu gibi, bu tur islerde awk/perl daha
hizli/ihyi cozumler getirir. Ama sanirim sizin aradiginiz
paste. paste, iki farkli dosyayi sutunlar halinde birlestirir,
daha fazla bilgi icin 'man paste'.

Bu arada mutlaka tablolama programi kullanmaniz gerekiyirsa,
hazir Linux uzerinde calisiyorken, excell'den once gnumeric ve
openoffice ve tahminen benim haberim olmayan onlarca guzel
tablolama programi var :).

Kolay gelsin,
--
cagri