Re: bash shell ile sütun düzenleme

Merhaba;

cat sayi.dat | awk '{printf "%d\t%s\n",$1,$2}'

istediğinizi yapacaktır.

Saygılarımla, İyi Günler...

Cem Ahmet MERCAN

funkypunky drunky yazmış:
Arkadaslar zaman zaman logları veya elime geçen bazı dosyaları değiştirmek istiyorum. Çogunlukla sütun işlemleri yapıyorum. Mesela iki sütunlu bir dosya olsun birinci sütunda değişiklik yapıyorum ikinci sütun sabit kalıyor. Bu sütunları ayrı ayrı çekip sonra excelle (çok ayıp biliyorum:) birleştiriyorum. Bunu yapmanın kodu nasıl olmalı. Aşağıda bir örnek veriyorum. Üstünde işlem yaptığım dosya aşağıdaki formattaki gibi olsun. , işaretinden sonrasını birinci sütunda siliyorum ve ikinci sütunda ise değişiklik yapmıyorum.
sayı.dat
111,11           112211
122,22            11111
2222,2            33333
cat sayı.dat |awk {' print $1 '} |cut -d, f1
111
122
2222
Şeklinde outputu alıyorum. Sonra ise excelle birleştiriyorum. Bu işlemi bir script ile yapmak istiyorum ve sutunları ara bir ortama girmeden birşeltirmek istiyorum. Teşekkürler.