locale sorunu ?

merhaba,

sistem yereli olarak tr_TR.ISO-8859-9 kullandigimda konsole'da euro ile cent'i basamiyoken tty'lerde turkce karakterleri sorunsuz bir sekilde ekrana basabiliyorum.

fakat sistem yereli olarak tr_TR.UTF-8 kullandigimda ise konsole'da euro ile cent'i basabiliyoken bu kez tty'lerde turkce karakterleri basamiyorum.
garip garip sekiller cikiyor.
ve ayrica sifre ya da kullanici adini yanlis girdigimde ise caps lock on oluyor ve karakterler buyuyor. keyboard uzerindeki caps lock da islemiyor artik. :(

ogrenmek istedigim ise: hem konsolda ve hem de tty'lerde turkce karakterleri ve euro, cent gibi karakterleri sorunsuz bir sekilde basabilmenin bi yontemi var mi acaba ?
ayrica kullanici adi ya da sifrenin yanlis girilmesi halinde karakterlerin buyumesi ve caps lock'un islememesi sorununu nasil halledebilirim ?

bilgi ve onerilerinizi paylasirsaniz sevinirim.
Tesekkurler, hoscakalin.

--
MFA