KDE ile iceweasel'de yaz?tipleri ufak

Özet:
   KDE altında Iceweasel kullanırken bazı sayfalarda yazılar çok ufak
ve ayarlarla oynamak çözmüyor.  Gnome altında Iceweasel'da ise yazılar
daha büyük (normal büyüklükte).  Sebebini ve düzeltme yolunu söyleyebilecek
birisi çıkarsa sevinirim.  Teşekkürler,
      Selim

Ayrıntılar:
   Çoğunlukla test sürümü ama bazı paketler kararsızdan gelen bir
dizüstü sistemim var.

   Haftasonu civarında sistem güncellemesi yaptıktan beri KDE altında
iceweasel kullanırken birçok sayfada yazıtipleri çok ufak.  Ctrl++
ile büyütmek mümkün ama sayfa açıldığında ufak başlıyor.  Örneğin
www.google.com böyle.

   Iceweasel içindeki yazıtipi ayarlarını epey büyük değerlere getirmeme
rağmen düzelme olmadı.  (Daha doğrusu bazı sayfalarda farkı görebiliyorum
ama sorunlu sayfalar da değişen bir şey yok.)  Ayrıca sayfaların
benim seçtiklerimin dışında kendi yazıtipi değerlerini seçmelerine
izni kaldırdım ama etkisi olmadı.

   Birkaç ay önce ilk defa Gnome'dan KDE'ye geçtiğimde Firefox'ta küçülen
yazıtipleriyle oynamam gerektiğini hatırlıyorum.  (Aslında tam tatminkâr
bir çözüme ulaşıp ulaşmadığımı hatırlamasam da en azından idare ediyordu.)
Şimdi de KDE yerine Gnome'dan giriş yaparsam yine makûl büyüklükte
yazıtipleri çıkıyor.  (Yani Gnome'da sorunsuz ama KDE'de sorunlu.)

   Bu sorunun yerelle de ilgisi olabileceğinden şüphelenip birkaç deneme
daha yaptım.  Normalde tr_TR yerelini kullanıyorum ama `LANG=C Iceweasel`
diye çalıştırırsam en azından bazı sayfalarda yazıtipleri büyümüş oluyor.
Sistemdeki `locale -a` çıktısı şu:
POSIX
tr_TR
tr_TR.iso88599
tr_TR.utf8
turkish
Bunlardan sondaki dördünde yazılar küçük çıkıyor ama en sondakinde
yazıtipleri de biraz farklı.

   Şimdi Gnome'da da bir normal bir de LANG=C ile deneyip nasılmış göreyim
dedim.  Orada normalde yazıtipleri zaten makûl büyüklükteydi ama LANG=C
diyince dev gibi (fazla büyük) oldu.  Yani aslında yerelden gelen
değişiklik hem Gnome'da hem de KDE'de geçerli.  Buna mukabil bu sefer
niye Gnome'da baştan daha büyük her şey diye çözünürlüklere baktım ama
ikisinde de 1024x768@60Hz görünüyor.  Acaba Gnome'daki iceweasel yazıları
neden daha büyük olabilir ki?  (Başka uygulamaları denemedim ama
xterm büyüklüğü Gnome ve KDE'de aynı.)