RE: Xorg ta Crt ve LCD ayarı

Aslında tam olarak istediğim aynı anda iki monitoru yan yana kullanmak
değil. Notebookta 1280x800 cozunurlukte kullanırken bunu crtden 800x600
olarak vermek diye bilirim . Bunun için bana kaynak gösterirseniz
sevinirim. Şuan i810 da Clone option ı ile sadececrt den verdigimde
goruntumu ekran kesmesi yasamıyorum ama aynı anda hem lcd den hemde crt
den goruntu verdigimde sıkıntı oluyor.

Kısacası eğer Crt 800x600  ken LCD 1280x800 seklinde nasıl kullanacagım
hakkında bilgilerinizi paylasırsanız sevinirim :)

Pzt, 2006-11-13 tarihinde 10:52 +0200 saatinde, Mehmet Türker yazdı:
> Selam,
> Ben bunu daha önce yaptım ve kullandım. Çift monitör çalışmak çok
güzel
> birşey, ayarlarını da iyi yapınca her iki monitör ayrı çözünürlükte
güzel
> güzel çalışıyor, hatta mouse u bir monitörden ötekine geçirip bazı
> programları 1. bazılarını 2. monitörde güzel güzel
çalıştırabiliyorsunuz.
> [...]
yapıp
> desktopumun monitörünü 2. monitör olarak laptopa bağladım. Güzel güzel
> çalıştıktan sonra desktop servisten döndü. 2. Monitörü laptoptan
çıkardım.
> Bir süre sonra laptop kitlenmeye veya Xorg birden bire çökmeye
başladı. İlk
> önce bunun 2. monitörden kaynaklandığını anlamamıştım ve listeye de
birçok
> soru sormuştum. Daha sonra çökmelerin genellikle direct rendering
> uygulamalarında, Planet Pinguin gibi oyunlarda veya daha önce 2.
monitörde
> çalıştırdığım uygulamalarda olduğunu gördüm. Sistem 2. monitörle
ilgilendiği
> fakat bulamadığı durumlarda çöküyordu. Daha sonra zorlukla 2.
monitörle
> ilgili yaptığım ayarları geri aldım herşey düzeldi.
>
> 2. Monitör yokken bu ayarların xorg ayar dosyasında bulunması sorun
> çıkartıyordu. Ben önce bu konuyla ilgili araştırma yapmanızı tavsiye
ederim.
> Fakat openGL vs uygulamalar çalıştırmıyorsanız, daha doğrusu "direct
> rendering" sisteminizde aktif değilse bu tip bir sorun
yaşamıyacaksınız
> demektir.
>
> Bunu anlamak için glxinfo komutunu çalıştırıp "Direct Rendering" yazan
yerin
> karşısına bakın "Yes" ise 2. monitör yokken kitlenmeler
yaşayabilirsiniz,