Re: [Linux] fsck failed. Please repair manually.

Gereği düşünüldü...

Cevabım biraz gecikti ancak hiç olmamasından daha iyi olacağı kanaatindeyim. Tuhaf bir sorundu ve sorunun kaynağı kullanmış olduğum 2.6.8 çekirdekti. Kurulum esnasında problem çıkarmıyordu (kurulumda kullanılan çekirdekten dolayı olsa gerek), stable 2.6.8 çekirdek yüklenip sistem açıldığında sıkıntılar başlıyordu. fstaba yapılan müdahaleler sadece açılışta sistemin durmasını engellemekten başka bir işe yaramadı. BIOS ayarları ile oynandı ancak olumlu sonuç yine alınamadı. Açıkcası çekirdek tarafına (tembellikten olsa gerek) hiç müdahale yapılmadı Yapılan küçük iyileştirme çalışmaları etkili olmayınca sistemi kurup unstable depodan 2.6.18-1-686 çekirdeğe yükseltince sorun ortadan kalktı. 2.6.8 çekirdek için belki birşeyler yapılabilirdi ancak zaman/döküman olarak kısıtlı olduğum için kolay yolu seçtim.

<alıntı Yılmaz Bey>
Merhabalar,
tam olarak emin degilim ama sorununuz yeni kurdugunuz sistemdeki
devfs ile ilgili gorunuyor. Knoppix ile actiginizda fstab dosyasindaki
aygit adlarinin karsiligi /dev dizininde bulunabilirken,  debian la
actiginiz zaman devfs nedeniyle o aygitlar olusmuyor. Debian acilirken
cekirdege "devfs=nomount" parametresini gonderip dener misiniz?
</alıntı>
Yılmaz bey bu parametreyi deneyemedim, mailinizi okuduğumda sistemimi yükseltmiştim.

Kıssadan hisse öğrendiklerimize gelince, Debian Türkiye listesinden [1] Osman YOZGATLIOGLU'nun yardımı ile (Teşekkürler Osman bey) kurulum esnasında problem yaşanır ve Debian SATA disklerimizi görmemekte ısrar ederse Debian'ı güncel bir çekirdekle kurabiliyoruz bunu öğrendim [2]. Ancak kurulumda çekirdek ilgili disklerimi gördüğü için böyle birşeye ihtiyacım olmadı.

İyi çalışmalar dileklerimle...

[1] debian-user-turkish@lists.debian.org
[2] http://osmanyozgatlioglu.blogspot.com/2005/08/debian-son-kernel-ile-kurmak.html

Aklıma gelen bir çözüm şu: Bios ayarlarınız değiştirmeyi dener misiniz? Örneğin BBIOS üzerinde SATA only gibi yanlış anımsamıyorsam bir seçenek vardı ve 2.6.8 ile bu seçeneği kullanmak sorunu kısmen çözüyordu.

Ben Debian kullanırken dağıtım ile gelen paketleri kullanıyorum ancak 2.6.8 ilse SATA sıkıntısı yaşadım sorunu SATA diski çıkarıp SCSI takınca kökünden çözdüm.

Bu arada bir de SATA çözümü okumuştum geçenlerde umarım sizin işinizi görür.

http://www.csg.is.titech.ac.jp/~lenglet/howtos/debianonsata/index.html

Gökşin Akdeniz