Re: linuxda partition kullanma yada kullanmama...

Selam,

> Tekrar selamlar,
> bu sizin kuracaginiz makinenin ne icin calisacagi ve disk durumunuza gore degismektedir.  Ben her zaman 160 GB bir diskte 50 GB /var dizinini ayri tutarim. Ayrica /boot dizinini de 5 GB olarak yine ayri tutuyorum.  Siz de bunu kendiniz belirlemelisiniz.
> iyi calismalar,

Yanlış bir politika olur bu disk bölümlendirmesi açısından.

5GB boot çooook gereksiz. /boot ayrılması boot managerların sorun
çıkarmaması açısından gerekli olabilir kimi durumlarda lilo veya grub un
ayrı bi boot partition üzerinden çalışması sorun çıkmasını engeller.
Yalnız /boot altında bulunan dosyaların en büyükleri en fazla 3-4MB
olacak olan kernel dosyalarıdır. Ve psikopat olduğumuzu düşünüp 50 tane
kernel bile yerleştirsek diğer dosyalarla beraber en fazla 250MB lık bir
partition yeterli olacaktır.

5GB /boot için tamamen disk israfıdır.

Partition ayarlaması tamamen yapmak istediğiniz işe ve amaca uygun
olarak gerçekleştirilmelidir. Bir ev kullanıcısı için en önemli
yer /home dizini olacaktır.

Ama üzerinde veritabanı çalışan bir sistem için bu gerekli
olmayacaktır.

Bir mail server için sadece /var değil. /var/spool dizinin ayrı bir
partition yapılması daha iyi olur. Aynı makinada web server
varsa /var/www ayrı bir partition yapılmalıdır.

Partition işlemi tamamen hangi servislern verileceği ve ne kadar yük
olacağına göre düzenlenir. Örnek file server olacak ise diğer bütün
partitionlar / altında iken LVM destekli büyük bir /fileserver gibi
partition yapılması daha uygun olur.

Bu örnekler çok çeşitli olarak arttırılabilir ...