Re: linuxda partition kullanma yada kullanmama...

debian NOVA yazmış:
merhaba

Merhaba;

ben dizin isimlerini sadece örnek olması için verdim. zorunluluk olnadığını biliyorum. sadece faydası nedir?

Faydası sistemin başına bir şey geldiğinde aklınıza gelecek soru miktarlarını azaltır.

kullanılmadığı takdirde neler olabilir gibi sorularla karşılaştım. verdiğim cevaplarda beğenilmedi.onun için araştırma yapıyorum.

Örneğin Home dizininizi ayrı bir bölümde tutar ve konfigurasyon dosyalarınızın yedeklerini burada saklarsanız bir gün yanlışlıkla squidin konfigurasyon dosyaları yerine tüm /etc dizinini sildiğinizde (olmaz demeyin herkezin dikkatinin dağıldığı bir an vardır) sistemi yeniden kurup servislerinizi eski ayarları ile tekrar inşa etmek konusunda hatrı sayılır bir zaman kazanırsınız. Ev kullanıcısı olduğunuzu düşünelim müzikleriniz, resimleriniz, çalışmalarınız vs. hepsini ev dizininizde tutup sistem bir şekilde durduğunda/durdurduğunuzda yedekleme için belkide hiç uğraşmadan yeni kuruluma geçebilirsiniz üstelik kişiselleştirmiş olduğunuz masaüstünüz sizi sanki hiçbirşey olmamış gibi karşılayacaktır. Yada sunucunuza çok yoğun log tutturduğunuzu düşünelim /var dizinini ayrı bir diskte tutup performans kazanırsınız. Sunucunuz yedekleme/dosya sunucusudur home dizinini ayrı bir diskte tutarasınız bu diskide başka bir diskle raid yaparsınız sistemde bir sorun olduğunda dosyalarınız için endişelenmezsiniz, home dizininin bulunduğu disk arıza yaptığında uygun bir raid seviyesi seçmişseniz yine içiniz rahat olur. Tabiki ihtiyaçlarınız doğrultusunda çok daha fazlasını yapabilirsiniz ben sadece fikir vermesi açısından aklıma gelenleri yazmaya çalıştım. Nilgün hanımın da belirttiği gibi "bölümleme Linux ile ilgili bir sorun veya çözüm değildir."

herkese kolay gele

İyi çalışmalar dileklerimle...

Barış