Re: linuxda partition kullanma yada kullanmama...

Merhaba,
saymis oldugunuz /home /usr ve /var dizinlerinin illa ki farkli partitionlarda olmasina gerek yoktur. Bu sizin kurulumda belirlediginiz birseydir ve genellikle /var /home gibi dizinlerin farkli partitionlarda olmasi ongorulur. Bunun sebebi diske bir zarar geldiginde ornegin yanlislikla / kok dizini sildiginizde (rm -rf /) /home ve /var dizininin zarar gormemesi silinmemesi icindir. Sisteminizin nereye hizmet ettigine gore bu disk yapilandirmasini siz belilersiniz. dilerseniz tek partition olarak / kok dizin olusturup diger tum kisimlarin (/home /var gibi) / dizin altinda olmasini saglayabilirsiniz. Ancak swap alani ayri bir partition olmalidir ve linux'un saglikli olarak calismasi icin

swap  : ram'in 2 kati alan
/ : kok dizin

bu iki partition yeterlidir. bu sekilde ayarladiginiz zaman /home ve /var gibi bolumler / kok dizin altinda olur. Fakat rm -rf / dediginizde tum diski silmis gibi dusunebilirsiniz :)
iyi calismalar,

 ,''`.  Ozgur Karatas
: :' :  ozgur@ozgurkaratas.com
`. `'   http://www.ozgurkaratas.com