linuxda partition kullanma yada kullanmama...

merhaba

müşterilerimden birisi bana bugün linuxun neden birden fazla partitionda çalıştığını sordu. ben bunun mutlak bir zorunluluk olmadığını söyledim. ama tatminkar bir açıklamada yapamadım.

linux neden / /home /usr /var gibi dizinleri farklı partitionlarda tutar? bunun amacı nedir? kullanırsak ne olur kullanmazsak ne olur? gibi sorulara cevap verecek bir web sitesi adresi bilen varmı acaba? seminer notlarına hızlı bir göz attım kaçırdıysam bilemiyorum ama göremedim bununla ilgili birşey?

herkese kolay gele.

Barış