Re: wireless mouse problemi

Merhaba,

* Murat Yaman (Gmail) [2006-10-05 14:06:07+0300]
> Microsoft  wireless  optical mouse 2.0A mouse'um Debian 3.1'de
> çalışmıyor.
> Window manager olarak xfree86 ve xorg'u denedim.
>
> Aslında mouse çalışıyor fakat iki tuşlu ve tekerlekli olarak değil
> eski 3 tuşlu mouse'lar gibi davranıyor. Bu durumda masaüstünde veya
> başka bir program içinde mouse'u kesinlikle kullanamıyorum. Kafasına
> göre penceleri açıp-kapıyor veya pencere büyüklüklerini
> değiştiriyor.  Sanki ben mouse'u kontrol etmiyorum o kendi istediklerini
> yapıyor.

Bu tip yardım isteklerinde sistem yapılandırma bilgilerini de vermeniz
yararlı olur.  Mesela /etc/X11/xorg.conf dosyasında bu aygıta ilişkin
ayarlarda ne var?  /var/log/Xorg.0.log'da aygıtla ilgili neler raporlanmış?

Kabaca yaptığım bir araştırmada aşağıdaki Xorg ayarlarının çalıştığı
bildiriliyor (`ZAxisMapping` ve `Buttons` kısmı önemli):

    Section "InputDevice"
        Identifier "USB Mouse"
        Driver "mouse"
        Option "Protocol" "IMPS/2"
        Option "Device" "/dev/input/mice"
        Option "ZAxisMapping" "4 5"
        Option "Buttons" "5"
    EndSection

Bir başka kestirme yöntem de sisteminizi Knoppix'le açıp (şayet her şey
yolundaysa) ilgili ayarları öğrenmek olabilir.