Ubuntu/Debian Paketi yapmak

Selam,

Pardus üzerinde imla denetimi için zemberek-server adında kucuk bir
program kullanılıyor.Daha önceden belki duymuşsunuzdur. Ubuntu altında
hemen her yerde Türkçe imla denetimi yapabilmek için küçük bir çalışma
yapıyorum.[1] Bu işi kolaylaştırmak için zemberek-server'ın Debian
paketini yapmakla başlamak istedim. Belgeler.org altında bulunan Debian
paketi yapma yazısını okuyorum [2] şu an ama aklıma takılan bir durum
var.

Malum Zemberek Sun Java üzerinde yazılmış ve çalışması için sun java
olmazsa olmaz bir şey fakat ben belgede Java ile yapılmış bir programın
nasıl paketleneceği konusunda bir yazı goremedim. Acaba bunu nasıl
yapabilirim bu konu hakkında fikri olan arkadaşlar var mı ?

Kolay Gelsin.

[1]: http://talat.uyarer.com
[2]: http://www.belgeler.org/howto/maint-guide-tr-s1.1.html