Linux ile C programcılığı

Selam,

Ben Linux ile C programlamlama öğreten bir kitap arıyorum. Kitap temel düzeyde olmalı ve GCC ya da Linux altında çalışan bir derleyiciden ekran görüntüleri ve örnek programlar eşliğinde olayı öğretmeli.

Windows programcılığı ya da Visual C benzeri şeyler ile ilgilenmiyorum. Öğrenmek istediğim şey GCC ve C kullanarak Linux'de konsoldan çalışan programlar yazabilmek.

Bu konuda bana yardımcı olabilecek kitap ve internet adreslerini yazabilir misiniz?

Teşekkürler.