Re: zope ve zope-zms

Merhaba,

* Zeki Çatav [2006-09-22 21:59:21+0300]
> Hastanede intranet portalı ve e-dergi denemeleri için zope-zms kurmak istedim.
> Paket bağımlılıkları nedeniyle zope2.9 ve zope3 kuruldu. Açılışta veya
> aşağıdaki komutla aldığım çıktılar aynı. 2.9 için "no instance found" ve 3
> için " skipping default (old/purged)" yanıtı geliyor ve sistemde çalışan zope
> olmuyor.
> Sitem Debian Etch 2.6.17-2-k7.
>
> catav@meditux:~$ sudo /etc/init.d/zope3 start
> * Zope3: skipping default (old/purged)
> catav@meditux:~$ sudo /etc/init.d/zope2.9 restart
> Zope2.9: no instances found.

zope[2-3] değil ama bu zope-zms paketi çok problemli görünüyor.  Bir
geliştirici, bakımını üstlendiği yazılımı kullanmamaya başlamışsa sonuç
böyle oluyor.

Yazışmalardan takip edebildiğim kadarıyla Debian zope-zms paketi, zope
çatısının çok eski bir sürümünü kullanır durumdayken apar topar zope2.9 ve
("zope3'de çalışması zor" uyarılarına rağmen) prematüre halde zope3'e
taşınmış, ama bunu da pek başaramamış.  Üstelik henüz bu sorunlar hakkında
hata raporu bile geçilmemiş (pek yakında geçilir).

> Nasıl zope-zms'yi çalışır hale getirebilirim?

(zope-zms kurulumundan sonra) önce zope2.9'u kurdum (bağımlılıklarda zope3
geçmesine rağmen) ve sizin bildirdiğiniz hataları gözledim.  Sonrasında şu
yazışmayı takip ederek burada çalıştırmaya muvaffak oldum gibi:

http://lists.alioth.debian.org/pipermail/pkg-zope-developers/2006-August/002230.html

Şunları yaptım:

    sudo dzhandle -z2.9 make-instance test_instance -m manual
    sudo cp -a /usr/share/zope3 /usr/share/zope
    sudo dzhandle -z2.9 add-product test_instance zms
    dzhandle -z2.9 zopectl test_instance start

Bu komutların sonucu:

    .
    daemon process started, pid=1287

Kalanını bilmiyorum (zope kullanmadım), ilgili belgelerden sanıyorum nihai
kurulum yapılabilir.