Re: Macbook ve Ubuntu

linux dünyasında daha başlangıç seviyesinde olduğumu belirtmeliyim..bunu yanında bilgisayar kullanmaya mac ile başlmamama rağmen, hiç mac bilgisyarım olmadı..bunun en büyük nedeni de mac lerin fahiş fiyatlarla satılması..

ancak şunu söyleyebilirm ki eğer paramı denkleştirebilirsem, bir mac book pro sahibi olucam..birde 15 inch ten küçük bir modeilnin çıkmasını bekliyorum..

öncelikle neden 15 inchten küçük bir model düşündüğümü söylemeliyim; küçük ekran istiyorum çünkü pil ömrü daha uzun, taşınabilirliği daha kolay..ayrıca eğer ev benzeri bir ortamdaysam zaten bilgisayarın küçücük ekranında film izlemek yerine onu başka bir monitöre yada tv ye bağlayıp orda izlemeyi tercih ederim..şuanda evimde 17 inch ekran kullanıyorum ve 17 inch ekranın film izlemek için minimum büyüklük olduğunu düşünüyorum..

şimdiyse mac istememin nedenini kısaca özetlemeye çalışayım..babamın sahibi olduğu şirkette makinelerin yarısı mac..onların yerine pc koyamamak değil sorun..sorun o piyasada daha çok maclerin kabul görmesidir..pc kullanan da birçok şirket var ancak grafik uygulamaları için windows gibi dandik bir işletim sistemine muhtaç olunduğundan pcler pek tercih edilmiyor..bende bu şirketteki maclerde sorun çıktığında pclere müdahale edebildiğim gibi müdahale etmek istiyorum..yani biraz da öğrenme amaçlı..ayrıca amacım windows gibi dandik bir işletim sisteminden kurtulmak...

şimdi al bir pc linux yükle diyebilirisiniz..bende size tasarım dünyasında kaç tane linux destekli ve mac-win de olduğu gibi oturmuş, kabul görmüş program var diye sormalıyım..

birde şu var, intel işlemcili macbook ve macbook pro larda uzaktan kumanda, entegre kamera gibi sadece göz boyama amaçlı özelliklerin yanında, birisi kablosuna takıldığında, laptopumun yerlerde sürüklenmesini engelleyen mıknatıslı güvenlik önlemi gibi basit ama işe yarayan, ayrıca kullanıcı dostu özellikleri de var..

yalnız iki şeyi belirtmeliyim; macosx işletim sistemi kullanmıyacağın bir makine için gidip te bir mac almak saçmalık..bunun yanında macos x işletim sistemi linuxa oldukça yakın bir sistemdir, ve bazı arkadaşların dediği gibi sadece program açma, dosya açma gibi basit işlemlerde çok daha basit olmasının yanında, ileri düzey kullanımlarda linux kadar karmaşık bir sisteme sahiptir...

ayrıca macler, pcler gibi envayi çeşit donanım seçeneği yerine 2-3 çeşit donanım seçenği ile piyasaya sürüldüğünden, linux yüklediğinizde karşılaşacağınız sorunlar çok azdır..zaten sizin karşılaştığınız sorunlarla dünyanın çeşitli yerlerinde yaşayan insanlar da karşılaşmış ve bazıları da o sorunu çözüp, internet ortamında diğer mac kullanıcıları ile çözümü paylaşmıştır..

ancak maci bu kadar övmek de doğru değil; öncelikle macbook alacak arkadaşa tavisyem, macbook yerine ya pc alması yada macbook pro almasıdır..(ihtiyacına göre seçmeli) macbook sadece email alıp atmak belki bir kaç dosyayı açıp çok karmaşık olmayan işlemler yapmak için piyasaya sürülmüş öğrenci bilgisyarıdır..eğer oldukça ağır işlemler yapmak yada ram-ekran kartına yüklenecek programlar kullanmak istiyorsa, bu işlerin aleti macbook pro dur..

birde apple çok hızlı bir intele geçiş sürecü yaşadı..öyleki uzun zamandan beri intel işlemcili bilgisayarlar üzerinde çalışma yapmasına rağmen, bütün testlerden geçirildiğine inanmıyorum..bunun yanında kışa doğru ben apple firmasının daha güçlü, daha farklı tasrıma sahip ürünler piyasaya sürüceğini tahmin ediyorum (hadi kış sonu olsun)..apple firmasının intele geçişinin iki nedeni vardı, ibm firması appleın isteklerine cevap veremiyordu ve bu apple firmasını zarara uğratmaya başlamıştı..(g5 işlemcililerin çok sağlam bir altyapıya sahip olmasına rağmen ısı ve enerji sorunu çözülememişti, bu nedenle masaüstünde kısıtlı bir tasarıma mahkum olmakla beraber, dizüstü bilgisayarlara uygulanamıyordu.ve ibm bir türlü bu sorunlara kalıcı çözümler getirememişti)

sonuç olarak, macosx sistemi silinip linux yüklemek için bir mac sahibi olmak eğer tasarım/görünüş senin için herşey demek değilse gereksizdir..ancak tek bilgisayarda 3 işletim sistemi(mac-win-linux) kullanmak isteyen birisi için (ben) macbook pro ve grafik ağırlıklı çalışmak isteyen birisi için (yine ben) işletim sistemi en tutarlı olan macosx tir..çünkü grafik programlarında win ve mac in linuxa oranla çok daha önce olduğunu, windowsun insanı deli eden hatalarının maci bu konuda öne çıkardığını, bunun yanında diğer pclere macosx in sorunsuz bir şekilde şuana kadar uygulanamadığnı hatırlatmalıyım..

birde düşüncemi söylemeden edemiyeceğim, bazı arkadaşların yorumu bana, "kedi ulaşamadığı ciğere mundar dermiş" deyimini hatırlattı..(sadece benim görüşüm amacım polemik yaratmak değil, herkezin düşüncesine saygım sonsuz)..bende bu donanım içerikli mailden dolayı özür dilemek isterim

21.08.2006 tarihinde blackwind <blackwind@gmail.com> yazmış:
Yalnız bence o ekran konusunu bir kez daha düşünün. 13 ekran cidden biraz ufak. 15.4 öneririm şahsen. LCD önemli bir olay. Sonuçta o monitore sürekli bakıyorsunuz. Bilgisayarınızın size bakan yüzü o. Bence en önemli parçalardandır monitor. Ama o boyut işinizi görecekse tabi sizin bileceğiniz iş.

Sevgiler...