***SPAM*** Re: xkb hatasi

merhaba

dmesg ciktisini eklemeyi unutmusum. ayrica gnome acilinca ekrana gelen hata mesajinida yolluyorum.

XKB yapılandırılması etkinleştirilirken hata.
Muhtemelen dahili X sunucu sorunu.

X sunucu sürüm bilgisi:
The XFree86 Project, Inc
40300001
XFree 4.3.0 kullanıyosunuz.
Karmaşık XKB yapılandırması ile ilgili bilinen sorunlar var.
Daha basit bir yapılandırma deneyin ya da daha yeni bir XFree yazılım sürümü edinin.
Eğer bu durumu bir hata olarak bildirirseniz, lütfen bunları ekleyin:
- xpop -root | grep XKB çıktısı
- gconftool-2 -R /desktop/gnome/peripherals/keyboard/xkb çıktısı

dmesg ciktisi:

atkbd.c: Spurious ACK on isa0060/serio0. Some program, like XFree86, might be tr ying access hardware directly.
atkbd.c: Spurious ACK on isa0060/serio0. Some program, like XFree86, might be tr ying access hardware directly.
synaptics reset failed
[...]
Unable to query Synaptics hardware.
[...]
input: ImPS/2 Synaptics TouchPad on isa0060/serio1
[...]
input: AT Translated Set 2 keyboard on isa0060/serio0
atkbd.c: Spurious ACK on isa0060/serio0. Some program, like XFree86, might be tr ying access hardware directly.
input: AT Translated Set 2 keyboard on isa0060/serio0

nilgun hanim:
yazdiklarinizi uyguladim fakat hala devam ediyor hata. tesekkur ederim.

herkese kolay gele.

Nilgün Belma Bugüner yazmış:
Selam,

Daha önce kullandığınız Linux'larda yaptığınız gibi
/etc dizinindeki yapılandırma dosyasını düzenledikten
sonra gnome açılışında X klavyesi ile ilgili olarak
sorulan soruya xkb klavyesini tercih ettiÄŸinizi belirtirseniz
sorun çıkmaması gerekir (Sistem gdm ile açılıyorsa makineyi
yeniden başlatmanız gerekecek). Ancak ben KDE kullandığım için
bu mayanın tutup tutmadığını bilmiyorum. Listeden başka
yardım gelmezse bunu bir deneyin.

Esen kalın,
Nilgün

Pts 04 Eyl 2006 17:29 sularında, debian NOVA şunları yazmıştı:

merhaba

nihayet datron kxa disustu bilgisayarima debian kurdum. en onemli hatayi
bir turlu asamadim.

sistem acilisi sirasinda da xkb ile alakali bir hata veriyor. asagida
dmesg ciktisi mevcut. sonra gdm devreye giriyor. gnome aciliyor. ve ben
tr karakterler kullanamiyorum. ðþý sadece bunlar calismiyor tr karakter
olarak. birde eposta adresi yazarken kullandigim suslu a cikmiyor.
(alt-gr ve q kombicnasyonu) ve simdi bu postayi yazarken farkettim
alt-gr ile kullanilan hic bir karakteri yazamiyorum. ama consolde yani x
yuklenmeden consolda hersey normal ve cok guzel. ilk defa bu kadar guzel
turkcesi olan bir linux kullaniyorum.

simdi ben bu x deki klavye sorunumu nasil asabilirim? sonrasinda intel
900 ekran karti driveri var ve intel hda audo...

herkese kolay gele.