Re: wsdl uzantılı web uygulamalarını kullanma

* Deniz Bahadir Gur [2006-08-24 17:52:12+0300]
>    su anda bunlar icin JAVA kullaniyoruz ve artik PHP ile de yapilmasi
> cok kolay oldu bu istemcileri. bence burada izlenmesi gereken yontem
> daha once yazilan bir kodu mono ile cozmeye calismak degil, cunku bu
> yapi sadece birkac bilgi sorgulamak icin kurulmus basit bir yapi, Zeki
> beyin gonderdigi ilk e-posta dan gorebildigim kadari ile. bunu java yada
> php ile cok kolay bir sekilde programlayabilir.

Anlıyorum, fakat benim sıkıntım meselenin programlama yönünden ziyade şu:
Linux kullanan (ve programcı olmayan) bir kamu görevlisi var (Zeki bey
tarifimi mazur görsün), bu profilde insanlara _kestirme şekilde_ nasıl
yardımcı olabiliriz?  Zeki beyin bahsettiği sistemin nasıl işlediğini
bilmiyorum.  Verdiğim Mono örneği, ilgili kurumda Windows kullanan bir kamu
görevlisinin bu verilerden yararlanabilmesi için Windows'da kendisine
bir takım .Net tabanlı araçlar sunulmuş olabileceği varsayımına dayanıyor.
Böyle bir durum yoksa veya ben bu SOAP mevzuunu tamamen yanlış anlamışsam
bu örnek göz ardı edilebilir. :-)