From: Zeki Çatav [mailto:zcatav@isnet.net.tr]
Sent: Thursday, August 24, 2006 1:24 PM
To: debian-user-turkish@lists.debian.org
Subject: Re: wsdl uzantılı webuygulamalarını kullanma

Prş, 2006-08-24 tarihinde 12:38 +0300 saatinde, Deniz Bahadir Gur yazdı:
> selam,
> bende eklemek istedim. wsdl "web service definition language" anlamina
> gelir ve XML bicimindedir. bu dosyalar web service sunucularinin kendi
> servisleri hakkinda istemciye bilgi vermesi icin kullanilir, ornegin
> benim servisimde soyle bir metod var, soyle
> cagrabilirsin/kullanabilirsin gibi bilgiler icerir. herhangi bir web
> tarayici ile acarsaniz sadece XML gorebilirsiniz, bir isinize yaramaz.
> SOAP (simple object access protocol) incelemenizi tavsiye ederim.
>
> Deniz

Merhaba,
GSS ile ilgili uygulamaları kullanmak için verdikleri linkler aşağıda; Benim bundan anladığım ilgili linke tıklayıp uygulamayı çalıştırmak.
Ancak bunu yapınca sadece kaynak xml belgesi görüntüleniyor.

Hak Sahipliği ve Sözleşme Doğrulama  Servisi (A00)

           Reçete ,Tetkik  ve Sevk takibi Servisi (B00)

  http://212.174.159.120/GSS/wsdl/tr/gov/emekli/ws/Haksahipligi.wsdl

        Ödeme Sorgulama Servisi (C00)

http://212.174.159.120/GSS_WS/wsdl/tr/gov/emekli/gss/ws/GSS.wsdl

        Ödeme Durum Kontrol Servisi (D00)

http://212.174.159.120/DurumKontrolWS/wsdl/tr/gov/emekli/ws/DurumKontrol.wsdl

        Faturala Sorgulama / İptal Servisi (E00)

http://212.174.159.120/FaturaSorgulama/wsdl/tr/gov/emekli/ws/FaturaSorgula.wsdl