Re: Macbook ve Ubuntu

13 inch kolay taşınabiliyor. Diğer makinelerden daha ufak ve bu açıdan iyi olabilir belki.
Tabi Sony Vaio'ların da bu tip modelleri var.

Ben kırıcı bir tavır sergilediğimi düşünmüyorum oysa ki.

Sert tavır göstermemin sebebi o arkadaşımın fikirleri değil yani işte macbook'ların tasarıma $$$$ dökülmesini savunması değil son paragrafıdır. Neyse bu konuda daha fazla yorum yapmak istemiyorum. Çünkü bu tartışma beni özellikle sinirlendiren bir konu zaten.

Eğer küçük makineler istiyorsanız  Sony Vaio'lara da bir bakın. Benden ufak bir tavsiyedir.

Tasarım konusuna ise hiç girmiyorum. Çünkü aslında üzerinde tartıştığımız konu son derece saçma bir konu.
Yani bence üzerinde durmaya pek fazla değmez.

Onu bunu bırakalım da MAC OS X cidden güzel işletim sistemi.

Yani ben şahsen OS X kullanabilmek için verdiğim $$$'ı helal ederdim.

En azından aşagıdaki şey varya hani o çubuk üzerine geliyorsun ikonlar büyük büyük gözüküyor tıklıyorsun böyle ikonlar zıp zıp zıplıyor...

Pencerenin kenarındaki ufaltma dügmesine bir basıyorsun böyle süper bir şaklabanlıkla vijjjjjjjjjtttttttttttt şeklinde küçülüyor.

Sonra küçülen pencere üzerinde mesela o pencere daha önce bir video filan gösteriyor durumdaysa o video'yu önizleme şeklinde seyredebiliyorsun.

Daha sonra pencereye bir kez daha tıklıyorsun vijjjjjjtttttttttt şeklinde tekrar büyüyor...

Yani ben bu MAC OS X  denen şeyi Linux'e tercih ederim.

Zaten BSD tabanlı filan değil mi? Yani arkası sağlam... Yada şöyle mi demek lazım? Altı kaval üstü şişhane...

Yok yok en kısa zamanda ben de bir mac edineyim. Dünyanın en kolay işletim sistemi nede olsa.
Oraya tıklıyorsun bir şey zıplıyor buraya tıklıyorsun bir şey çıkıyor...

Böyle lego gibi yapboz gibi. Sürüklüyorsun böyle bir çalar saat mesela işte masa üstüne bırakıyorsun. Alıyorsun bir sarı not kağıdı koyuyorsun masanın üstüne filan.

Sonra onları topluyorsun işte oynar oynar dururum...

Oyuna filan gerek yok yani. Çünkü işletim sisteminin kendisi Direct X kullanan oyun gibi.

Güzel bir şey aslında.