Re: Macbook ve Ubuntu

Olmadı...  O makinelerin monitorleri 13.3.  15.4 Wide screen varken 13.3 tercih edilebilecek bir boyut değil.
Aslında insan gözü uzunluğa oranla genişliği daha iyi algılar. İşte bu yüzden, notebook üreticileri Wide Screen olayına giriyorlar. 15.4 monitor bence bir notebook'da olması gereken en iyi özelliklerden birisidir.

Evet bu taşınabilirliği biraz etkiliyor... Ve tabi ki pil kullanımı artıyor. Ancak DVD filmler için en güzeli 15.4'dür.
Ve tabi ki RAM'lerin hızından da bahsedilmiyor burada.

Bu konfigürasyona sahip Toshiba yada IBM ise doğal olarak bulunmaz. Çünkü Core Duo gibi üst sınıf  LUX sınıfına girebilecek bir cihazda 60 GB disk yada 2X256 Ram gibi vasat özellikleri diğer firmalar ürünlerine dahil etmezler.
O yüzden bu bilgisayarlara denk gelebilecek vasat Intel DUO'ları gösterebilmek mümkün değil.

Tabi ama mesela bu arkadaşımız mutlaka Core DUO istiyorsa alabileceği en vasat Core DUO sanıyorum bu Apple makineler olmalı. 13.3 Ekran! 2X256 DDR 60GB disk gibi... (60 GB disk bir laptop için az sayılmaz ama söz konusu tek çekirdekli bir centrino değil)

Ancak siz bulursanız bir zahmet o 300 YTL fark eden vasat DUO'yu bize bir gösterin.

Ben hala iddia ediyorum ki Mac haricinde olan markalar da hem kafanıza göre konfigürasyon bulursunuz hemde çok fazla seçenek ve rekabet olduğundan daha hesaplı bulursunuz.

Ama tabi Levis 501 varken neden Wrangler marka kot pantolon giyelim?
Yada Dupont çakmak kullanmak dururken, neden gidip TOKAI plastik çakmak ile sigaramızı yakalım?

TOKAI ile DUPONT bir olabilir mi yani?

Bunların hiç birisine karşı değilim.

Ancak söz konusu olan uyumluluk esneklik ve elektronik bir aletin performansıdır.
Arkadaşımız Apple üzerinde Ubuntu çalıştırmanın iyi bir fikir olup olmadıgını sormuştur ve kendisine iyi bir fikir olmadıgı tarafımdan ve diğer arkadaşımız tarafından söylenmiştir.

2 sene sonra bir halta yaramayacak bir makine için extra $ vermek ise bana göre saçmalıktır.

Fikrimi söylememin nedeni birilerinin kucağında Apple logosu görmüş olmam değildir.
Birilerinin çıkıp Ubuntu kullanmak istemesi ve Ubuntu kullanmak için Laptop arayışına girmiş olmasıdır.

Söz konusu arkadaşın maddi durumu nedir bilemem. Ancak kendisi marka fetişi yada Apple fanatigi olsaydı zaten Apple alayım mı diye de sormazdı bize herhalde.

Demek istediğim o ki: Birileri değil Apple Logosu bilgisayarının üzerindeki Centrino Sticker'ına bile önem verir. Aldığı aletin üzerinde Centrino Sticker'ı görmezse krize girebilir. Gider forumun tekine "Benim Centrino Sticker'ım nerede?"  diyebilir. Makinenin üzerindeki Pentium M stickerını kafasına takıp sorun edebilir. Aslında kendi makinesinde bulunan Wireless kartının Intel değilde Dell yada Sony oldugunu biliyordur. Bu yüzden centrino etiketi olmadıgı halde kasanın üzerinde Pentium-M yazdıgını da biliyordur. Ama olur ya hani birileri ya çıkıp derse senin notebook Celeron falan mı diye?

Neyse umarım arkadaşımız notebook seçerken doğru bir karar verir ve seçtiği bilgisayardan memnun kalır.

Daha fazla çeşit, daha fazla alternatif, daha fazla rekabet ve kampanya aynı paraya daha büyük disk ve daha büyük ram.

Sevgiler...

http://estore.apple.com.tr/cgi-bin/WebObjects/AppleStore.woa/wa/urunList?grup_id=212215

--
Erçin EKER
UIN:82166138

.''`.
: :' :  Born to use Debian.
`. `'   GPG KeyID: 3DD6DF91
`-    Fingerprint: BA95 1DDD 8961 665B 8536 B942 8D43 3EF0 3DD6 DF91