Re: Macbook ve Ubuntu

"Aslında Macbook fiyatları çokta abartı sayılmaz. En düşük Core işlemcili
dizüstü bilgisayar ile Macbook arasında 200-300 YTL gibi bir fiyat farkı
var (genel özellikleri aynı sayılır)."

O fark sakın çok daha fazla olmasın?

http://www.bubilevar.com/product_info.php?products_id=164
http://www.netsiparis.com/detay.asp?kod=120020077

Birde Macbook ile diğer İntel tabanlı dizüstü
bilgisayarlarla tamamen aynı değil, Macbook BIOS kullanmaz EFI denen
daha yeni bir teknoloji kullanıyor.

Evet bu çok çok önemli. EFI BIOS olmazsa ne yaparız değil mi? EFI Bios olmazsa işlerimiz filan yarım kalır.

Öyle oturdugun yerde işkembeden sallamak ile olmuyor. Eğer ortaya bir iddia atıyorsan, bu iddianı kanıtlaman gerekir. Bize o arada 200-300 TL fark olan iki bilgisayarın linkini versene. Benim linkini gönderdiğim 2 bilgisayarda konfigurasyon hemen hemen aynı. Hatta diğer bilgisayarın Ram'i 512 MB daha fazla.

3 paralık kamera ile 5 paralık bios 10 paralık bilmemne polimer ile olmaz bu işler.

Senin gibi kişilerle apple tartışmasına girmek sinirlerimi altüst ediyor. Aslında bu soruya da cevap vermemem gerekirdi ama burada işe yaramaz bir markaya 2000TL fazladan vermek isteyen bir insan duruyor.

Senin gibilerin kafasına göre giderse 1000 TL civarı zarar eder. Ama markaya değil de bilgisayara para verirse o 1000 TL cebinde kalır.

Tabi parası senin cebinden çıkmadıgı için yada daha önceden çıktıgı fakat şu anda yapılacak bir şey olmadıgı için böyle fütursuzca bir paragrafa imza atabiliyorsun:

"Bu arada hayır Apple ya da Bilkom'la herhangi bir ilgim yok, sadece
sorulan bir soruya verilen tamamen işe yaramaz bu cevaba işe yaramaz bir
karşılık vereyim dedim :)"

İşe yaramaz olan soruya verilen cevap değil, senin soruya verilen cevaba verdiğin cevap ile bizzat kendinsin.

Şimdi de smiley koysana! :)

On 8/21/06, Erçin EKER <erc.caldera@gmx.net> wrote:
Paz, 2006-08-20 tarihinde 22:34 -0700 saatinde, blackwind yazdı:
> [...]
> fark olmamalı. Ayrıca siz Macintosh üzerine Ubuntu yada Linux yüklemek
> istediğinizi söylüyorsunuz.
> O zaman siz neden Mac OS X'e lisans ücreti ve Apple firmasına
> şişirilmiş bir $$$$$ fiyatı vereceksiniz? Ben Apple Notebook'ların
> fiyatlarını bilmiyorum ama şundan eminim ki o makineye vereceğiniz
> parayla o makinenin içindeki donanımı yada onun benzerini başka bir
> markadan çok daha ucuz bir paraya alırsınız.

Aslında Macbook fiyatları çokta abartı sayılmaz. En düşük Core işlemcili
dizüstü bilgisayar ile Macbook arasında 200-300 YTL gibi bir fiyat farkı
var (genel özellikleri aynı sayılır). Bu 300 YTL'yi de tümleşik kamera,
uzaktan kumanda ve Lityum-ion polimer pile vermiş oluyorsunuz. Macbook
hem 700 gr kadar daha hafif hemde pili daha uzun gidiyor, bence gayet
makul bir fiyatı var. Birde Macbook ile diğer İntel tabanlı dizüstü
[...]

Google da kısa bir aramadan sonra Macbook üstüne Ubuntu Dapper Drake
kurulumunu anlatan bir sayfaya ulaştım-> http://bin-false.org/?p=17

İyi günler.

--
Erçin EKER
UIN:82166138

.''`.
: :' :  Born to use Debian.
`. `'   GPG KeyID: 3DD6DF91
`-    Fingerprint: BA95 1DDD 8961 665B 8536 B942 8D43 3EF0 3DD6 DF91