Re: Macbook ve Ubuntu

Apple üzerinde Mac OS X kullanmadıktan sonra MacBook almaya ne gerek var?
Sonuç olarak şimdiki alacağınız MacBook Intel işlemcili olmayacak mı?
Eskiden olsaydı üzerinde Power PC olacaktı. Tamamiyle PC'lerden ayrı bir dünya.
Şimdi ise MacBook yada Macintosh üzerinde Intel işlemci gelmiyor mu?
Parçaları standart bir PC donanımına benzemiyor mu?

Bu durumda teorik olarak MacBook ile Normal Notebook arasında pek bir fark olmamalı.
Ayrıca siz Macintosh üzerine Ubuntu yada Linux yüklemek istediğinizi söylüyorsunuz.

O zaman siz neden Mac OS X'e lisans ücreti ve Apple firmasına şişirilmiş bir $$$$$ fiyatı vereceksiniz?
Ben Apple Notebook'ların fiyatlarını bilmiyorum ama şundan eminim ki o makineye vereceğiniz parayla o makinenin içindeki donanımı yada onun benzerini başka bir markadan çok daha ucuz bir paraya alırsınız.

Hatta o makineye vereceğiniz ücreti başka bir makineye verirseniz çok daha iyi özelliklere sahip bir makine alabilirsiniz. (Yanlışım varsa düzeltin ben sadece eski deneyimlerime dayanarak konuşuyorum şu anda durum nedir tam bilmiyorum)

Bana kalırsa sırf makinenin üzerinde elma logosu olması ve makinenin o klasik beyaz rengi için ve benim Apple Bilgisayarım var diyebilmek için extra $ verilmemeli.

Ama mesela apple cihazların pili daha uzun süre gidiyorsa yada apple cihazların erkanları daha parlak ve kaliteliyse ve o fiyata daha parlak ve kaliteli ekran yada daha uzun giden pil yoksa o zaman apple alınmalı.

Ama benim tahminime göre Apple MacBook'a verilecek parayı Dell yada HP'ye verirseniz yada IBM'e daha geniş ekran daha güçlü bir işlemci ve daha fazla Ram'e ayrıca yüksek grafik yeteneğine sahip ekran kartı da alabilirsiniz. (Geforce Go 6600 gibi)

Aslında bence burada kararı yine siz vermelisiniz. Apple bilgisayarım var diyebilmek mi önemli olan? Yoksa daha ucuza daha iyi bir konfigurasyon mu önemli olan.

Ama benim param bol marka fetişim var diyorsanız o zaman Apple alın. Yada şu insanların sürekli iddia ettikleri şey. "Ohhh yeah Mac'ler çok estetik"  Tabi doğru ya arkadaşına gösterebilir değil mi? Normal bir kasa içinde duran IBM yada HP'nin yahut Dell'in en az 2.500 TL olduğunu pek tahmin etmezler. Ama macbook ben 2.500 TL ederim diyor değil mi?

Yada işte diyorlar ya çok Cool ve estetik... Bunun için fazladan $$$$$$$$ değer mi? O da buna karar veren parası bol aklı az olanın seçimi. Bu gibi tipler olmasa Bilkom o fahiş fiyatlarına rağmen nasıl ayakta kaldırdı ki zaten değil mi?