Macbook ve Ubuntu

Selam,
Belki tam olarak listeyi ilgilendirmiyor. Ama ben bilgi almak için en
uygun yerin bu liste olduğunu düşündüm.Eğer yanlış bir listeye mail
atmışsam beni uyarıp yönlendirirseniz sevinirim.

Şimdi, Yurt dışından MacBook almayı düşünüyorum.Fakat bir takım
çekincelerim var. Bunları sizinle paylaşmak ve fikir almak istedim.

     1. MacBook üzerine Ubuntu sorunsuz bir şekilde kuruluyor mu?
     2. MacBook ile Ubuntu / Debian kullanırsam ne gibi sıkıntılarla
        karşılaşırım ?
     3. Bildiğim kadarıyla Macromedia Flash ve bunun tarzı kapalı kaynak
        kodlu programlar PowerBooklar da sıkıntı oluyordu MacBooklarda
        da oluyor mu ?
     4.  Son olarak benim aklama gelmeyen ama sizin bildiğiniz bu
        konularda karşılaşılan sıkıntılar nelerdir?
     5. Macook yerine normal Notebook tercih etmeliyim avantajım olur
        mu ? MacBook alırsam Linux adına elimde olan avantajlar yada
        dezavantajlar nelerdir?

Bu konuda bana yardımcı olur ve bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim.