Re: Cep telefonu ve Linux

Sal, 2006-08-15 tarihinde 12:32 -0700 saatinde, blackwind yazdı:
> Bluetooth destekli bir cep telefonunu Debian Linux çalıştıran Notebook
> bilgisayarıma bağlamak ve bu sayede GPRS kullanmak istiyorum. İzlemem
> gereken adımlar nelerdir?
Merhaba,
Diğer öneriler yanında belki işinize yarayabilecek en kolay ama geçici
bir çözüm yolu önereceğim.
Knoppix ve Kanotix çalışan CD'lerinden biri ile dizüstünü açıp knoppix
veya kanotix menüsünden "net" tabından GPRS bağlantıyı seçin. Bu sizi
modeminizin kurulumuna ilişkin betiğe yönlendirecek. Modeminizi
bluetooth bağlantı olarak seçin, telefonda GPRS açık ve diğerleri
tarafından görünebilir olsun. Bluetooth taraması sonrasında sizin
telefonunuz (ve varsa çevredeki başka görünebilir GPRS cihazlar)
listelenir. Telefonunuzu seçin ve onaylayın. Ardından bağlantı yöntemi
için default olan seçili kalsın ve onaylayın. Yeni bir terminal içinde
GPRS bağlantı ile ilgili işlemler gelir, ardından önce telefonunuzda
bluetooth PIN isteği belirir, istediğiniz bir 4 rakamlı şifre girip
onaylayın, dizüstünde aynı şifreyi girip onaylayın. Terminal içinde
işlemler akıp DNS ve IP'ler yazılınca bağlantı tamam dmektir.
Tarayıcınızı açıp sörf yapabilirsiniz.
Bu yöntemi her istediğinizde aynen tekrarlamanız gerekir. İsterseniz
kalıcı ev dizini ve ayarları kaydetme işlemleri yapabilirsiniz.
İyi çalışmalar.

--
Zeki Çatav <zcatav@isnet.net.tr>
Türkiye Yüksek İhtisas Hastanesi