deb paketi oluşturulması...

Merhaba,

elimde depo da olmayan ama deb paketi oluşturmak istediğim programlar mevcut.

bu programı deb paketi haline getirmek istiyorum "dpkg -i ..." yapıldığı vakit, program belirtiğim dizine yuklenebilmeli ve kısayolları (masaustu-vb) gelebilmeli. (cok mu sey istiyorum:)

yanlış hatırlıyorsam. Sanki bu işlemleri gerçekleştiren (dep packade buid için) bir gui aracı vardı ?

emin olmamakla birlite bu istemi tui ile nasıl yaparım ?

hatta birazda abartarak

pratiklik maiyetinde arkadaşlarım için , netbeans5.deb yapmak istiyorum. dpkg -i netbeans5.deb işlemi esnasında bağımlılıkları kontrol edilebilir mi ? sun-jdk kurmamış arkadaşlara standart hatayı verdirtip akabinde [y/N] yonergesi ile sun-jdk download olup kurulması sağlanabilir mi ?

deb paket yapısı ve paketlenmesi için malumatım olmadığından, Arkadaşlar her turlu ayrıntılı alatınmdan ve yol göstericilikten lutfen çekinmesin.

işlemi gerçekleştirdikten sonra bir "nasıl" belgesi hiç fena olmaz :)

teşekkurler...