Re: Debian AMD64 ne kadar sağlam?

Merhaba,

"Cem Kamil Kulekci" <avorsi@gmail.com> writes:

> Merhabalar,
>
> Yeni sunucumuza Debian sürümünü kurmak için harekete geçtiğimde amd64
> image dosyasını göremedim. Okuduklarımdan anladığım kadarıyla amd64'e
> port edilmesi işlemi tam olarak bitmemiş. Port sayfasında 31r0a için
> netinstall image bulunmakta ama kesinlikle kararsız kaldım. Aramızda
> amd64 portlu sürü kullanan var mı? Server için ne kadar kararlı? Yoksa
> başka bir dağıtıma mı yönelmeliyim?

Biraz gecikmeli bir cevap olacak belki ama bu gün yaşadığım bir
tecrübeyi paylaşmak isterim. AMD64 bir makine üzerine Sarge Netinstall
yaptım (resmi olmayan 3.1r0a sürümü ile), kurulumda ve sonraki
aşamalarda (güncellemelerde, paket kurmada vs.) herhangi bir sorun
çıkartmadı. Ofiste sunucuyu kurarken yerel ağdan bir IP
atamıştım. Sonra datacenter'a götürdüğümüzde gerçek IP adresini
verdiğimde ciddi bir sorunla karşılaştım: Boot sırasında ağ ayarları
aktif olmuyor. Makine açıldıktan sonra elle bir IP verirsem (ifconfig
ile) sorunsuz çalışmaya devam ediyor. Belki uğraşsam bu sorunu
çözerdim ama resmi I386 sürümünü kurup amd64-libs paketi ve amd64 için
derlenmiş kernel-image 'i kurdum, bu sorun ortadan kalktı. Kısaca bu
resmi olmayan AMD64 sürümü pek kararlı değil.

> Saygılarımla
>
> Cem Kamil Külekçi

Saygılar.

--