Genis Ekran - i910 Ekran Karti - Diz ustu

Merhaba;

Datron Ust Markali (asli Quanta KN1 serisi) olan bir dizustu bilgisayara
Debian Testing kurmustum.. Ki daha once okumussunuzdur belki kurulum
surecimi.. ve ardindan tanisma surecimi.. (her ne kadar gerekcesini
anlayamamis olsam da smtp ile ve gmail yolu ile gonderdigim iletiler
listeye ulasmiyor.. garip bir durum.. ) simdi unstable kullaniyorum
sanirim cunki apt depolarini unstable ve experimantal'a cevirdim.. bir
suru guncelleme yapti.. : )

- Wireless kartim deli gibi calisiyor.. araya sora buldum yontemi ve
cozdum sorunumu..

- Synaptics Touchpad'imi istedigime yakin bir sekilde kullanabiliyorum..
(yatay tarama "scroll" yapamasam da..)

- apt-get kullanmayi ogrendim..

- Bilkent Universitesinde gerekli olan VPN baglantisini kullanmam icin
gereken ivir ziviri buldum ve kurdum ..

- /home'u tasiyamamis olsam da bir baska bolumdeki bir klasoru yeni bir
kullaniciya Ev Dizini yaparak bu sorunu astim.. (evet, kabul ediyorum
hulle yapmis oldum ama ne yapabilirim ki acemiyim..)

- bir kac kez X'i gocurup  (buraya hangi terimi yazabilecegimi
bilmedigim ve amiyane bir deyim kullandigim icin ozur dilerim.. ama
resmen goctu!) ya da ucurup yeniden duzenlemeyi bunu yaparken de vim
kullanmayi ogrendim.. (tamam kabul ediyorum her seyini ogrenmedim ama en
azindan isime yarayacak kadarini ogrendim..)

- Lilo icin bootsplash ayarlarini yaptim.. (gulmeyin lutfen, benim icin
basari.. daha once de imlemistim "ben windoz surumu bir kullaniciydim..
ahh evet bir sonraki maddeye ne yazmam gerektigini buldum..)

- windoz'um yok artik.. her ne kadar bir cok eksigi olsa da makinemin..
kullanmiyorum windoz!

ve halen basaramadiklarim, yardim beklediklerim ama yardim istemeye
cekindigim icin sagda solda arastirdigim ancak cozumleyemediklerim..

1- (simdilik en onemli sorunum) : Ekranimi olmasi gerektigi ve
bekledigim gibi 1024*800 kullanamayisim.. Ekran Kartimi tanitamayisim..
Cvs dahi denedim ama derlemeyi basaramadim "sh" ile ilintili bir hata
verip duruyor "./configure" ya da "sh configure" komutlari..

2- Kart okuyucumu calistirmayi basaramadim..

3- kizilotesi baglantimi calistiramadim..

4- Debian'a degil ama kendime olan guvensizligim nedeni ile cimri
davranarak 8 Gb'de tuttugum LVM (hem "/" hem de "swap" iceriyor)'den
windozdan kalan 20 Gb alana tasinmak istiyorum ama nasil olur'u
bilemiyorum.. Listede bunu aciklayan bir ileti var ama denemeye
korkuyorum.. cunki listedeki ileti LVM icin degil..

5- suspend - hybernate (boyle mi yaziliyordu bunlar?) sureclerini ,
nasil unsuspend yapabilecegimi bulamadim..

6- Kullandigim sistemin kod adini cok merak ediyorum ama bulamadim..
Potato mu? Sarge mi? sid mi? nedir ne degildir bilmiyorum ama merak
ediyorum..

kafanizi agrittim yine.. idare edin..

Sizlere can sagligi Yurdunuza berk'lik dilerim..

Saygilar

Ekril Berem
(Aka Ekrem Ersoy)

----

gpg imzasi kullanamiyorum cunki smtp ile listeye ileti gonderemedim..

kusurumu affeyleyin, lutfen..