Yazilim Yükleme Problemi, Saat ayari, Windows ta DVD Writer problemi

Merhaba

Debian ETCH'i netinstall ile kurdum.
Geliştirme programlarından,
Anjuta ve Monodevelop'u synaptic ile kurdum.
Programları çalıştırdığımda
 Anjuta için böyle bir dizin ve program yok hatası veriyor,
 Mono için ise bir hata oluştu sistem geliştiricilere hata bildirmemi
istiyor.

Diğer bir problem
Saat ayarları UTC ayarlamama rağmen saati değiştiriyor.

Diğer bir problem
Debian'ı kurduktan sonra Windows'ta DVD sürücüsü görünmüyor. Donanım
ekle/kaldır 'da tarattığım zaman yüklü görünüyor ve DVD'ye
erişebiliyorum. Bunun sebebi debian yükleme ile ilgili ne olabilir.

Selamlar