Debian Kaynak kodda degisiklik yapmak nasil ?

Herkeze Merhaba,,
debian listesiyle Ubuntu linux ile tanistim... Su anda ubuntu 6.0..6 kullaniyorum.. Daha once redhat fc4 kullaniyordum.. dep paketleriyle yeni yeni tanisiyorum. Daha once src.rpm paketlerini duzenleyip gerekli modullerin yuklenmesi ve gereksiz olanlarin kaldirilmasini src.rpm dosayasindaki spec dosyasini editleyerek kaynak kodu yeniden derleyerek kendi paketlerimi yapiyordum. Oncelikli sorum ? dep paketlerinde bu duzenleme islemleri icin hangi dosyalari duzenlememiz gerekiyor.. ?bu paketelerde .spec dosyanin karsiligi varmi ? hangi dosya/dosyalari kullanmaliyim? Mesela php4 source paketini alip istegime gore duzenledikten sonra derleme islemi icin sistemimde hangi araclarin kurulu olmasi gerekiyor.. Bu islem icin yardimci paketlere ihtiyacim varsa hangi yardimci paketleri sistemize kurmaliyim.? Bilgisayarimizda on tanimli ayar dosyasi ~.rpmrc .rpmmacros dosyalarina yazdigimiz bigileri dep paketleri icin hangi dosyalari kullanmaliyiz ve ornek icerigi nasil olmali ? pbuilder diye bir arac buldum bu arac /var/cache/pbuilder/base.tgz dosyasinin olusturulmasini istiyor... Bu dosyayinin ornek icegi nasil olmali..yada nasil olusturmaliyiz.?

google da aradim ama ayrintili kaynak bulamadim...

dep paketlerine bu islemlerinin nasil yurudugunu neler yapmamiz gerektigini aktarabilirmisiniz...?

Yardimlariniz icin simdiden herkeze tesekkur ederim...

Saygilar.

Real-time chat with your friends - Free download - MSN Messenger http://messenger.msn.com/?mkt=tr