x-window-core autostart nasıl

selamlar...
cel 466mhz+4gb hdd üzerine debian temel kurulum yaptım. mta kaldırdım
x-window temel bilesenleri kurdum. makine kendi kendine açılıp kullanıcı adı sifre sormadan gri ekranda x işaretiyle açılıyor..
herşey istediğim gibi ben bu ekranda konsol açıp java -jar /home/prg/xx.jar ile prg çalıştırabiliyorum...
bunu açılışta otomatik çalıştımayı beceremedim...

not: kde ile .kde/autostart altına yazarsam yada bir desktop yuklersem otomatik başlatma yapabiliyorum.
benim amacım sistemi en hafif haliyle sadece 1 programi ekranda calıştırmak onun için temel xwindow ile otomatik başlangıç aradım... fakat bulamadım.

ilker@erse.com.tr