ControlAula

Merhaba,

Kütüphanedeki kullanıcı bilgisayarlarında (OPAC) linux kullanıyorum. Fakültede Linux üzerinde çalışan bir uygulama semineri için yer aranırken Dekan bey burayı hatırlamış ve Linux sayesinde kütüphane dikkat çekmiş oldu. Ben madem burası sınıf gibi kullanılacak bari sınıf yönetimi için bir uygulama kurayım dedim. Arama sonucunda GnomeFiles.org altında ControlAula (http://www.gnomefiles.org/app.php?soft_id=1010) adlı bir uygulama gördüm. Bu uygulama ile öğretmen otomatik olarak:
- Bilgisayarların uzaktan açılması
- Bilgisayarların uzaktan kapanması
- Web tarayıcısının öğrenci bilgisayarlarında belirli bir url ile otomatik açılması
- Öğrencilere mesaj göndermek
- Öğrenciler neler yapıyor görmek ve kontrol etmek vb gibi birçok özelliği var.

Görüldüğü gibi bunlar bir kütüphane bilgisayarları için benim de ihtiyaç duyabileceğim yetenekler.

Program İspanya kökenli web sitesindeki açıklamalar bile genellikle İspanyolca ben öncelikle uygulama geliştiricisi ile irtibate geçtim ve Türkçeleştirmek için po dosyasını istedim. Az önce çeviri bitti ve dosyayı geri gönderdim.

Fakat işin kötü tarafı ben programı hala kuramadım :-(

Uygulamayı kuracağım bilgisayar Linux/Debian Unstable

deb http://www.linex.org/sources/linex/debian/ sarge linex
olarak depo adresini ekledim.

# apt-get install controlaula dediğimde:

The following packages have unmet dependencies.
  controlaula: Depends: gambas-gb-settings (>= 1.9.19) but it is not going to be installed
E: Broken packages

Hatası alıyorum. Fakat bu hata yaklaşık 15 günden beri devam ediyor. Gambas'ın depoya girişindeki yavaşlığı gözönüne alarak source.list dosyasına gambas'ın orijinal deposunun adresini girdim.

deb http://www.linex.org/sources/linex/debian/ cl gambas

Fakat hala aynı hatayı alıyorum. Benim konfigurasyonuma göre gambas hem orijinal depoda var hem de kendi deposunda var. Acaba apt-get ile sonradan eklediğim kendi deposundaki gambas kurulması için bir komut varmı?

Son olarak gambas için bağımlılık gerektiren paketleri ayrı ayrı kurmak için komutlar verdiğimde gene bir bağımlılıklar zinciri ile karşılaştım.

# apt-get install controlaula -> gambas-gb-settings
# apt-get install gambas-gb-settings  -> gambas-gb-qt
# apt-get install gambas-gb-qt -> libqt3c102-mt
# apt-get install libqt3c102-mt

en son verdiğim komut yaklaşık 403MB kde'ye ait dosyaları kaldırdıktan sonra kendini kurabileceğini söyledi ve ben burada kestim.

ControlAula laboratuvar, sınıf ve kütüphaneler için oldukça kullanışlı bir uygulama gibi görülüyor acaba bu uygulamanın kurulumunu yapabilmem için önerileri olan varmı?

Uz. Zeki Çelikbaş
Kütüphaneci

Uçak ve Uzay Bilimleri Fakültesi
İTÜ Maslak Kampüsü